Nella necropoli di Tarquinia, patrimonio dell’Unesco, sono conservate un gran numero di tombe a tumulo con camere scavate nella roccia, nelle quali è conservata una straordinaria serie di dipinti, che rappresentano il più cospicuo nucleo pittorico etrusco giunto a noi, e al tempo stesso il più ampio documento di tutta la pittura antica prima dell’età imperiale romana.
La collina dei Monterozzi, lunga circa 6 Km. e sede della principale necropoli cittadina, si estende parallela alla costa tirrenica, tra questa e l’altura della Civita dove sorgeva la città etrusca.
Le tombe coprono praticamente tutto il colle, se ne conoscono più di
seimila, per la maggior parte camere scavate nella roccia e sormontate
da tumuli. Sono proprio questi ultimi, oggi ormai appena visibili sul
terreno perché spianati dai lavori agricoli (ma solo un secolo fa se ne
contavano più di 600), che hanno dato al colle il nome popolare ed
espressivo.
La serie straordinaria di tombe dipinte -ne conosciamo circa 200 – rappresenta il nucleo più prestigioso della necropoli
che resta, per questo aspetto, la più importante del Mediterraneo,
tanto da essere definita da M. Pallottino “il primo capitolo della
storia della pittura italiana”.
Στη νεκρόπολη Tarquinia, μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO,
σώζεται ένας μεγάλος αριθμός τύμβων τάφων με δωμάτια σκαμμένα στο
βράχο, στους οποίους διατηρείται μια εξαιρετική σειρά ζωγραφικών έργων,
που αντιπροσωπεύουν τον πιο ευδιάκριτο ετρουσκικό εικονογραφικό πυρήνα
που μας έχει φτάσει. , και την ίδια την εποχή το πιο εκτενές έγγραφο από
όλη την αρχαία ζωγραφική πριν από τη ρωμαϊκή αυτοκρατορική εποχή.
Ο
λόφος Monterozzi - Τραχύ βουνό, μήκους περίπου 6 χλμ. και έδρα της
κύριας νεκροπόλεως της πόλεως, εκτείνεται παράλληλα με την ακτή της
Τυρρηνίας, μεταξύ αυτού και του λόφου Civita [Ζωντανού] όπου κάποτε
βρισκόταν η ετρουσκική πόλη.
Οι
τάφοι καλύπτουν ουσιαστικά ολόκληρο το λόφο, είναι γνωστές περισσότερες
από έξι χιλιάδες, ως επί το πλείστον δωμάτια σκαμμένα στο βράχο και
υπερκαλύπτονται από τύμβους. Είναι ακριβώς το τελευταίο, που τώρα μόλις και μετά βίας ορατό στο έδαφος, επειδή ισοπεδώθηκαν από αγροτικές εργασίες (αλλά μόλις πριν από έναν αιώνα ήταν πάνω από 600), που έδωσε στον λόφο το δημοφιλές και εκφραστικό του όνομα.
Η
εξαιρετική σειρά των ζωγραφικών τάφων - γνωρίζουμε περίπου 200 -
αντιπροσωπεύει τον πιο διάσημο πυρήνα της νεκρόπολης που παραμένει, από
αυτή την άποψη, ο πιο σημαντικός στη Μεσόγειο, τόσο που έχει οριστεί από
τον M. Pallottino
ως «το πρώτο κεφάλαιο στην ιστορία της ιταλικής
ζωγραφικής».
Πηγή: https://tesoridietruria.it/visite-guidate/necropoli-di-tarquinia/
/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου