Κυριακή 21 Απριλίου 2024

The Greek Experience of India [standard text English - rendering in Greek by Homer Hermides.] / Η Ελληνική Εμπειρία της Ινδίας [πρότυπο κείμενο αγγλικά - απόδοση στα ελληνικά Όμηρος Ερμιδης.] / L'esperienza greca dell'India [testo standard inglese - resa in greco Omero Ermide.] / Греческий опыт Индии [стандартный текст на английском языке – перевод на греческий язык Гомер Гермид.]

 

 An Indian sculptural relief of Buddha, accompanied by the god Vajrapāni, who appears as a bearded, club-wielding, Heracles-like figure.

The Greek Experience of India

By Owain Williams


“Generally speaking, the men who hitherto have written on the affairs of India, were a set of liars,” at least, according to Strabo (2.1.9). It is this central premise that Richard Stoneman has set out to explore in his exploration of the cultural interactions between the ancient Greeks and Indians in The Greek Experience of India (Oxford: Princeton University Press, 2019). In his own words, “I hope to show that this encounter was more than an encounter between people … that two peoples grew and learned as a result of their familiarity with one another” (p. 2). Truly, this is an admirable ambition, the pursuit of which will lead the reader on an odyssey of hundreds of years, from the shores of the Aegean to the island of Sri Lanka.

Σε γενικές γραμμές, οι άντρες που έγραφαν μέχρι τώρα για τις υποθέσεις της Ινδίας, ήταν ένα σύνολο ψεύτες», τουλάχιστον σύμφωνα με τον Στράβωνα (2.1.9). Αυτή είναι η κεντρική υπόθεση που ο Richard Stoneman ξεκίνησε να διερευνήσει στην εξερεύνηση των πολιτισμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των αρχαίων Ελλήνων και των Ινδών στο The Greek Experience of India (Oxford: Princeton University Press, 2019). Με τα δικά του λόγια, «Ελπίζω να δείξω ότι αυτή η συνάντηση ήταν κάτι περισσότερο από μια συνάντηση μεταξύ ανθρώπων… ότι δύο λαοί μεγάλωσαν και έμαθαν ως αποτέλεσμα της εξοικείωσής τους μεταξύ τους» (σελ. 2). Πραγματικά, πρόκειται για μια αξιοθαύμαστη φιλοδοξία, η επιδίωξη της οποίας θα οδηγήσει τον αναγνώστη σε μια οδύσσεια εκατοντάδων ετών, από τις ακτές του Αιγαίου μέχρι το νησί της Σρι Λάνκα.

The core of the book is source criticism, questioning the ancients’ testimonies about India, both Greek and Indian, and comparing them with one another to provide a holistic account of the subcontinent from the fourth to the first centuries BC.

Ο πυρήνας του βιβλίου είναι η κριτική πηγών, αμφισβητώντας τις μαρτυρίες των αρχαίων για την Ινδία, τόσο την ελληνική όσο και την Ινδία, και συγκρίνοντάς τες μεταξύ τους για να παρέχει μια ολιστική περιγραφή της υποηπείρου από τον τέταρτο έως τον πρώτο αιώνα π.Χ.

 Like any good scholar who concerns themselves with sources, Stoneman begins with a truly fascinating discussion of the biases and assumptions that observers of India have had since antiquity, often concerning spiritualism and mysticism at the expense of other facets of Indian society, that can still be felt today. 

Όπως κάθε καλός μελετητής που ασχολείται με τις πηγές, ο Stoneman ξεκινά με μια πραγματικά συναρπαστική συζήτηση των προκαταλήψεων και των υποθέσεων που είχαν οι παρατηρητές της Ινδίας από την αρχαιότητα, συχνά σχετικά με τον πνευματισμό και τον μυστικισμό σε βάρος άλλων πτυχών της ινδικής κοινωνίας, που μπορεί ακόμα να είναι αισθητή σήμερα.

Particularly illuminating was Stoneman’s exploration of the ‘orientalism’ of early modern European observers who, thanks to an enduring belief that India has no ancient history, could be so dismissive of Indian history. One striking quote was of Percy Gardner, who said, “The art of Asoka is a mature art; in some respects more mature than the Greek art of the time, though of course far inferior to it, at least to our eyes” (quoted on p. 9). 

Ιδιαίτερα διαφωτιστική ήταν η εξερεύνηση του Stoneman για τον «οριενταλισμό» των πρώιμων σύγχρονων Ευρωπαίων παρατηρητών, οι οποίοι, χάρη στη διαρκή πεποίθηση ότι η Ινδία δεν έχει αρχαία ιστορία, θα μπορούσαν να είναι τόσο απορριπτικοί για την ινδική ιστορία. Ένα εντυπωσιακό απόσπασμα ήταν του Percy Gardner, ο οποίος είπε: «Η τέχνη της Asoka είναι μια ώριμη τέχνη. από ορισμένες απόψεις πιο ώριμη από την ελληνική τέχνη της εποχής, αν και φυσικά πολύ κατώτερη από αυτήν, τουλάχιστον στα μάτια μας» (παρατίθεται στη σελ. 9).

 Similarly, Stoneman discusses how nationalism has influenced some Indian scholars, who have either placed too much faith in Strabo’s scathing dismissal of Greek writers or dismiss any Greek influence on Indian society or architecture entirely. Hopefully, Stoneman’s work will help reduce this divide. 

Ομοίως, ο Stoneman συζητά τον τρόπο με τον οποίο ο εθνικισμός έχει επηρεάσει ορισμένους Ινδούς μελετητές, οι οποίοι είτε έχουν τοποθετήσει πάρα πολλή πίστη στην απογοητευτική απόλυση του Στράβωνα από τους Έλληνες συγγραφείς είτε απορρίπτουν εξ ολοκλήρου οποιαδήποτε ελληνική επιρροή στην ινδική κοινωνία ή αρχιτεκτονική. Ας ελπίσουμε ότι το έργο του Stoneman θα βοηθήσει στη μείωση αυτού του χάσματος.

An Indian sculptural relief of Buddha, accompanied by the god Vajrapāni, who appears as a bearded, club-wielding, Heracles-like figure.

An Indian sculptural relief of Buddha, accompanied by the god Vajrapāni. Depending on the depiction, 

Vajrapāni could take on elements of either Zeus or Heracles.

Ένα ινδικό γλυπτό ανάγλυφο του Βούδα, συνοδευόμενο από τον θεό Vajrapāni. 

Ανάλογα με την απεικόνιση, Ο Vajrapāni μπορούσε να πάρει στοιχεία είτε του Δία είτε του Ηρακλή.

The book is divided into three parts. Part one covers cultural interactions at the time of Alexander’s invasion of India, the beginning of large-scale Greek interactions with India, focusing on the works of Alexander’s companions, such as Nearchus Strabo had a strong opinion of these writers (15.1.28). Part two deals with the writer Megasthenes, an ambassador from Seleucus I to the court of Candragupta, which forms the “lynchpin” of the book, “for he was the authority for all the later classical accounts of India” (p. 24).

Το βιβλίο χωρίζεται σε τρία μέρη. Το πρώτο μέρος καλύπτει τις πολιτιστικές αλληλεπιδράσεις την εποχή της εισβολής του Αλεξάνδρου στην Ινδία, την αρχή μεγάλης κλίμακας ελληνικών αλληλεπιδράσεων με την Ινδία, εστιάζοντας στα έργα των συντρόφων του Αλεξάνδρου, όπως ο Νέαρχος – Ο Στράβων είχε ισχυρή γνώμη για αυτούς τους συγγραφείς (15.1.28) . Το δεύτερο μέρος ασχολείται με τον συγγραφέα Μεγασθένη, έναν πρεσβευτή του Σέλευκου Α' στην αυλή της Καντραγκούπτας, που αποτελεί το «πείρο» του βιβλίου, «γιατί ήταν η αρχή για όλες τις μεταγενέστερες κλασικές αφηγήσεις της Ινδίας» (σελ. 24).

  Finally, part three concerns Greek-Indian interactions in the centuries after Megasthenes’ ambassadorship, a time when Greeks had become more settled near and within India. Each part discusses a variety of topics, from Indian society and culture, to philosophy and the natural world (even addressing Herodotus’ gold-digging ants – see, for example, 3.102). All the while Stoneman creates a rich and colourful (see Arian’s Indica 16.2) tapestry of ancient Indian civilisation – “Northern India … was by no means a homogeneous culture” (p. 151) – providing a fascinating account of the sub-continent, one which I had to force myself to stop reading as the night wore on.  

Τέλος, το τρίτο μέρος αφορά τις ελληνο-ινδικές αλληλεπιδράσεις στους αιώνες μετά την πρεσβεία του Μεγασθένη, μια εποχή που οι Έλληνες είχαν εγκατασταθεί περισσότερο κοντά και εντός της Ινδίας. Κάθε μέρος συζητά μια ποικιλία θεμάτων, από την ινδική κοινωνία και τον πολιτισμό, μέχρι τη φιλοσοφία και τον φυσικό κόσμο (ακόμα και με τα μυρμήγκια που σκάβουν χρυσό του Ηροδότου - βλέπε, για παράδειγμα, 3.102). Εν τω μεταξύ, ο Stoneman δημιουργεί μια πλούσια και πολύχρωμη (βλ. Indica του Arian 16.2) ταπετσαρία του αρχαίου ινδικού πολιτισμού – «η Βόρεια Ινδία… δεν ήταν σε καμμία περίπτωση ένας ομοιογενής πολιτισμός» (σελ. 151) – παρέχοντας μια συναρπαστική περιγραφή της υπο-ηπείρου. που έπρεπε να αναγκάσω τον εαυτό μου να σταματήσει να διαβάζει καθώς περνούσε η νύχτα.

To those who, like me, want to explore other ancient cultures beyond the Mediterranean basin, this is an excellent book. Stoneman has provided a familiar frame for an unfamiliar place in the world that will surely endure as required reading for any student of Alexander, the Indo-Greeks, and Ancient India. 

Για όσους, όπως εγώ, θέλουν να εξερευνήσουν άλλους αρχαίους πολιτισμούς πέρα από τη λεκάνη της Μεσογείου, αυτό είναι ένα εξαιρετικό βιβλίο. Ο Stoneman έχει παράσχει ένα οικείο πλαίσιο για ένα άγνωστο μέρος στον κόσμο που σίγουρα θα αντέξει όπως απαιτείται για κάθε μαθητή του Αλέξανδρου, των Ινδοέλληνων και της Αρχαίας Ινδίας.

The Greek Experience of India [Η Ελληνική Εμπειρία της Ινδίας]: From Alexander to the Indo-Greeks by Richard Stoneman is available from Princeton University Press for £25.00 (paperback).

Από τον Αλέξανδρο στους Ινδοέλληνες του Richard Stoneman. διατίθεται από το Princeton University Press προς 25,00 £ (χαρτόδετο).

Image caption amended after insight from Twitter user @Charlesdhmmr.

Η λεζάντα εικόνας τροποποιήθηκε μετά από διορατικότητα από τον χρήστη Twitter @charlesdhmmr.

Πηγή: https://www.karwansaraypublishers.com/blogs/ancient-history-blog/the-greek-experience-of-india

 

http://pirforosellin.blogspot.gr/   -  Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος (link). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.736
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου