[ η φωτογραφία προέρχεται από την ακόλουθη
ιστοσελίδα : http://antikleidi.com/2014/10/20/persefoni/
]
Η απαγωγή της κόρης από τον Αγά αντί της
απαγωγής της θυγατέρος της Δήμητρος, Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.
Χριστιανική
ιστορία
Η απαγωγή της κόρης από τον Αγά.
Ο μύθος της Δήμητρος και της Περσεφόνης μετά την
επιβολή του χριστιανισμού εις τον λαό διατηρήθηκε όλο αυτό το διάστημα ως μία
ζωντανή ιστορία.
Ο μύθος
μιλάει για μια μητέρα που την θυγατέρα της, την απήγαγε ένας Τούρκος Αγάς και
εκείνη η δόλια μάνα γύριζε από το Νότο έως τον Βορρά για να την βρει.
Ο Πασάς
της εποχής εκείνης, είναι πολύ φυσικό να αντιπροσώπευσε τον Πλούτωνα. Όπου για
τον Έλληνα είναι ό Άδης. Το σκοτάδι. Αιχμάλωτος μέσα στο σκοτάδι για 4 αιώνες.
Η δόλια
η μάνα περιπλανήθηκε αρκετά, και αφού έμαθε ότι ο Αγάς την έχει πήγε και
συναντήθηκε μαζί του. Εκεί κατόρθωσε και τον έπεισε να την πάρει αρκεί για 3
μήνες το χειμώνα κάθε χρόνο να πηγαίνει στο σπίτι του.
Όπου έτσι και έγινε η κόρη επίστρεψε εις την
μάνα της, όπου έμενε μαζί της τους 9 μήνες του χρόνου και κάθε χειμώνα για 3
μήνες πήγαινε εις τον Αγά.
Έτσι κάθε
χρόνο ακόμη και σήμερα εις το χωριό γίνεται αναπαράσταση της απαγωγής του Αγά,
την αρχή των Αποκρεών.
Η
Αποκριά που διαρκεί τρεις εβδομάδες μαζί με την Καθαρή Δευτέρα, ίσως να γίνεται
και το μεγαλύτερο γλέντι. Είναι η εποχή που αρχίζει η γη να «ξυπνάει», να
καρποφορεί, να ευωδιάζει και να ξεφαντώνει.
Η εποχή,
που για τον «Ομηρικό» «Ύμνο εις την Δήμητρα» ανεβαίνει η Περσεφόνη από τον Άδη
μετά τη συμφωνία που τελικά έγινε αποδεκτή από τη Δήμητρα.
[Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί, Δώρα Ν. Στράτου,
εκδ. Ο.Ε.Δ.Β., παρούσα εκδ. ....., εκτύπωση Κλ...ς Χ... Βιβλιοδεσία Κ....πουλος
Γ.].
Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία
Η απαγωγή της θυγατέρος Περσεφόνης από τον
Πλούτωνα.
Μια
ωραία ημέρα όπου η Περσεφόνη είχε βγει με τις φίλες της εις τους αγρούς. Και
ενώ η Περσεφόνη με τις φίλες της μάζευε λουλούδια σε ένα υπέροχο λιβάδι, η γη
άνοιξε ξαφνικά και ο σκαιός άρχοντας του θανάτου, οδηγώντας το μεγαλοπρεπές
άρμα του αναδύθηκε από τα σκοτεινά βάθη και αρπάζοντάς την, οδήγησε την θέα,
που αγωνίζετο να ξεφύγει από τα χέρια του, εις το υπόγειο παλάτι του όπου την
ανάγκασε να γίνει σύντροφος του και βασίλισσά του.
Η
Δήμητρα, η μητέρα της Περσεφόνης, ήτο περιπλανώμενη ανά τον κόσμο σε αναζήτηση
της απαχθείσας Κόρης της. Η Δήμητρα έφερε δυο δαυλούς, την διαίσθηση και την
αιτία, αρωγούς εις την αναζήτηση του χαμένου της παιδιού, της ψυχής. Επιτέλους
βρήκε την Περσεφόνη, όχι μακριά από την Ελευσίνα, όπου εις τους κατοίκκους της
δίδαξε, τον τρόπο καλλιέργειας του σίτου, που από τότε είναι αφιερωμένος σε
αυτήν.
Ίδρυσε
επίσης τα Μυστήρια, τα Ελευσίνια. Η Δήμητρα ζήτησε από τον Πλούτωνα, τον θεό
των ψυχών των νεκρών να επιτρέψει εις την Περσεφόνη να επιστρέψει κοντά της.
Εκείνος αρνήθηκε εις την αρχή γιατί η Περσεφόνη έφαγε σπόρους ροδιού κι έτσι
έγινε θνητή, δηλαδή γονιμοποιήθηκε σε σώμα θνητό. Στο τέλος όμως συμβιβάστηκε
και συμφώνησε να της επιτραπεί να ζει στον ανώτερο κόσμο κατά τα δυο τρίτα της
ζωής της και να διαμένει μαζί του το υπόλοιπο ένα τρίτο.
Η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου,
επειδή αναπαράχθηκαν άρθρα του συγγραφέως άνευ αναφοράς του ονόματός του, της
ιστοσελίδος αλλά και του βιβλίου μέρος α που αναφέρεται κάτωθι.
Απόσπασμα
από το βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδη με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το
μέλλον του χθες» υπότιτλο «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον», μέρος β, [μέρος α,
1998 εκδόσεις Γεωργιάδης] υπό έκδοσιν
http://pirforosellin.blogspot.gr/
- Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του
περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει
ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που
ισχύουν στην Ελλάδα.93.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή
εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν
υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα
αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην
συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ,
ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των
συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου