Παρασκευή 9 Ιουνίου 2017

Η Σελήνη και οι δυνάμεις της μέσα από αναφορές των αρχαίων - ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΕΡΜΕΙΔΗ

  Ο μεγαλύτερος όλων ήταν ο Ησίοδος, ο οποίος μέσα στο έργο του «Έργα και Ημέραι» αναλύει την κάθε εργασία που γινόταν και δη αγροτική, όπου μας αναφέρει ότι η τάδε εργασία έπρεπε να αρχίσει μόλις ανατέλλει το τάδε αστέρι και να τελειώσει μόλις δύσει το δείνα. 

 Το θέρισμα για παράδειγμα, αρχίζει μόλις … οι Πλειάδες οι κόρες του Άτλαντα ανατέλλουν και το όργωμα όταν δύουν, όπου οι ημέρες είναι συγκεκριμένες και όχι στο περίπου (στίχοι 383 – 388). Όταν τελειώνει η ορμή του κοφτερού ήλιου το κάμα του ιδρώτα, μετ’ απ’ το κάρπισμα, όταν βρέξει ο πολυδύναμος Δίας και γίνεται το σώμα των θνητών πολύ πιο ελαφρό, τότε ο Σείριος, το αστέρι λίγο πάνω απ’ το κεφάλι των θανατοτρόφων ανθρώπων, προχωράει κάθε μέρα και πιο πολύ, παίρνει από την νύχτα τότε πιο λίγο απ’ το σκουλήκι τρώγεται το κομμένο απ’ το σίδερο ξύλο και ρίχνει τα φύλλα στη γη και σταματάει το βλαστάρι τότε να υλοτομείς θυμάμενος τη δουλειά στο καιρό της (στίχοι 414 – 423). Εδώ μας αναφέρει, ότι πρέπει να υλοτομούμε μόλις η πρώτη βροχή ρίξει τα φύλλα στη γη, τότε τα ξύλα είναι καλύτερα. Γιατί όπως ο Σείριος τρώει κομμάτια της νύκτας έτσι και το σκουλήκι του ξύλου κάθε μέρα δυσκολεύεται περισσότερο. Ο Σείριος αρχίζει να τρώει από την νύχτα, συγκεκριμένη ημέρα. Βλέπουμε ότι υπάρχουν πολλά παραδείγματα, ήδη στις δύο πρώτες σελίδες όπου από τον στίχο 380 αρχίζουν οι συμβουλές για τις αγροτικές εργασίες. Μπορούμε να σκεφτούμε πόσα τέτοια στοιχεία περιέχει το βιβλίο αυτό του Ησιόδου «Έργα και Ημέραι».
      Υπήρχαν και έργα άλλων συγγραφέων με συμβουλές για τις εργασίες του ανθρώπου, αλλά δεν διασώθηκαν. Απλά, έχουμε αναφορές από άλλους συγγραφείς. Σπουδαίο αλλά και πιο αναλυτικό ήταν η  «Πεντηκοντάδα», η οποία και αυτή δεν διασώθηκε αλλά αναφέρεται από τον Ρωμαίο Ουάρρωνα. Η «Πεντηκοντάδα» ήτο και αυτή ένας θησαυρός, όσον αφορά τις αγροτικές, κτηνοτροφικές εργασίες, αλλά και τις εργασίες στο σπίτι, η αρχή για το μάζεμα των φρούτων αλλά και το σταμάτημα, το μάζεμα των φυτών ή των βοτάνων πότε άρχιζε πότε σταμάταγε αλλά και πότε απαγορευόταν. Φυσικά όλη αυτή η γνώση χάθηκε και δεν ξέρουμε άμα ποτέ βρεθεί κάποιο κομμάτι της μέσα σε όλα αυτά τα «άγνωστα», αδιάβαστα και αμέτρητα που υπάρχουν στις βιβλιοθήκες του Βατικανού, της Βιέννης, της Λειψίας και όσων άλλων ομοίων των.
  Οι πρόγονοί μας ξεχώρισαν δώδεκα δυνάμεις επιρροής, η καθεμία των οποίων έχει διαφορετική ιδιομορφία και χροιά. Τα ονόματα τους ήσαν :
Ο Ήφαιστος, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε ο Αιγόκερως
Η Ήρα, η οποία μεταγενέστερα έγινε ο Υδροχόος
Ο Ποσειδώνας, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε οι Ιχθείς
Η Αθηνά, η οποία μεταγενέστερα έγινε ο Κριός
Η Αφροδίτη, η οποία μεταγενέστερα έγινε ο Ταύρος
Ο Απόλλωνας, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε ο Δίδυμος
Ο Ερμής, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε ο Καρκίνος
Ο Δίας, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε ο Λέοντας
Η Δήμητρα, η οποία μεταγενέστερα έγινε η Παρθένος
Η Εστία, η οποία μεταγενέστερα έγινε ο Ζυγός 
Ο Άρης, ο οποίος μεταγενέστερα έγινε ο Σκορπιός 
Η Άρτεμης, η οποία μεταγενέστερα έγινε ο Τοξότης
    Φυσικά, η δεύτερη ονομασία του αστερισμού δείχνει παράλληλα και την θέση της πρώτης ονομασίας  του στον ουράνιο θόλο την εποχή που γεννήθηκε, αλλά και το διάστημα της μεγάλης γιορτής του.
    Ο άνθρωπος δημιούργησε ένα αστρικό ρολόι για να μπορεί να διαβάζει ποιες επιρροές επικρατούσαν την δεδομένη στιγμή και να υπολογίζει τις ευνοϊκές και τις δυσμενείς επιρροές που θα του επιφύλασσε το μέλλον για τους σκοπούς του. Μην ξεχνάμε ότι τα πρώτα ημερολόγια είναι Σεληνιακά και μετά έγιναν ένας συνδυασμός Σεληνιακού και Ηλιακού ημερολογίου. Βλέπουμε ότι η Σελήνη βρίσκεται από το πρώτο ημερολόγιο μέχρι το σημερινό, δηλαδή είναι φτιαγμένο σύμφωνα με την πορεία της Σελήνης, επειδή η θέση της στο ζωδιακό κύκλο μας πληροφορεί για δυνάμεις που είναι πολύ σημαντικότερες για την καθημερινή ζωή του ανθρώπου απ’ ό,τι η θέση του Ήλιου. Ίσως γνωρίζετε ότι και σήμερα ακόμα, πολλές από τις γιορτές μας προσδιορίζονται από τη θέση της Σελήνης. Το Πάσχα είναι μετά την πρώτη Πανσέληνο του Κριού, μερικές φορές όμως μπορεί να είναι και μια Κυριακή αργότερα αλλά η μετάθεση αυτή γίνεται όταν συμπίπτει με το Πάσχα των Εβραίων. Η εορτή του Αγίου Γεωργίου, που είναι και η αρχή των αγροτικών εργασιών, είναι στην είσοδο του Ηλίου στον Ταύρο, όπως και πολλές άλλες εορτές όπου άλλοτε έχουν σχέση με την θέση της Σελήνης στον ζωδιακό κύκλο και άλλοτε με την θέση του Ηλίου στον ζωδιακό κύκλο.
      Οι περισσότερες από τις γνώσεις αυτές περνούσαν από πατέρα σε γιο και από τον γιο στον εγγονό και πάει λέγοντας όπως λέει ο λαός μας, αλλά κατά το τέλος του 19ου αιώνα αυτή η γνώση για τους ιδιαίτερους ρυθμούς της φύσεως, έπεσε από την μια στιγμή στην άλλη σε απομόνωση και λήθη.  Ίσως και επειδή κάθε είδος συστηματοποιήσεως φέρει μέσα του ένα είδος υπνωτικού. Όταν το ρολόι δείχνει 12 η ώρα το μεσημέρι, δεν παρατηρούμε πλέον τον Ήλιο. Αγνοούμε τα πάντα αλλά συγχρόνως δυσανασχετούμε και με τα αρνητικά όταν μας συμβαίνουν αγνοώντας πλέον τι τα δημιούργησε.
     Ο κύριος λόγος που αγνοήθηκε αυτή η γνώση είναι ότι η σύγχρονη τεχνολογία και ιατρική υποσχέθηκε τις γρηγορότερες λύσεις στα καθημερινά προβλήματα. Και σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να μας δώσει την ψευδαίσθηση ότι θα μπορούσε να εκπληρώσει κιόλας αυτές τις υποσχέσεις της. Η παρατήρηση και η προσοχή των ρυθμών της φύσεως φάνηκε ξαφνικά να είναι περιττή. Η άγνοια ή η απόρριψη των νόμων που διέπουν την φύση μας δεν έχει άλλο αποτέλεσμα εκτός από το να υποστούμε τις συνέπειες από τις αρνητικές δυνάμεις που μας περιβάλλουν όταν αυτές βρίσκονται σε έξαρση. Δυνάμεις τις οποίες ο ίδιος ο Ιπποκράτης συνιστά επανειλημμένως  αλίμονο στον ιατρό ο οποίος θα κάνει μια θεραπεία και θα αγνοήσει την ώρα και τον τόπο που γεννήθηκε ο ασθενής του, δηλαδή τις συμπαντικές δυνάμεις. Όπως μια άλλη φράση του πολύ μεγάλη  μην βάζετε μαχαίρι από το σημείο όπου περνά η Σελήνη. Και οι δύο αυτές συμβουλές όπως και πολλές άλλες παρόμοιες περιέχονται στο βιβλίο του «Περί όρων και ωρών» και «Περί όρων και σημείων». Μελέτες των βιβλίων αυτών, που βρίσκονται στην βιβλιοθήκη της Λειψίας έχουν γίνει από Γερμανούς και κυκλοφορούν εδώ και 10 χρόνια. Μερικοί από αυτούς είναι Μ. Χελτσλ, Ε. Μέντεν, Γ. Πάουνγκερ και Τ. Πόπε.


Σφαίρα επιρροής του κάθε ζωδίου στο σώμα
Ζώδιο
Σημεία επιρροής                                                    
Σύστημα
Κριός
Κεφαλή, εγκέφαλος, οφθαλμοί
Αισθητήρια όργανα
Ταύρος
Λάρυγγας, φωνητικά όργανα, δόντια, γνάθος, αυχένας, αμυγδαλές, αυτιά
Κυκλοφορία του αίματος
Δίδυμος
Ώμοι, βραχίονες, χέρια, πνεύμονες
Αδενικό σύστημα
Καρκίνος
Θώρακας, πνεύμονες, στομάχι, συκώτι, χολή
Νευρικό σύστημα
Λέων
Καρδιά, πλάτη, διάφραγμα, κυκλοφορικό, αρτηρία
Αισθητήρια όργανα
Παρθένος
Πεπτικά όργανα, νεύρα, σπλήνα, πάγκρεας
Κυκλοφορία του αίματος
Ζυγός
Γοφοί, νεφρά, ουροδόχος κύστη
Αδενικό σύστημα
Σκορπιός
Γεννητικά όργανα, ουρήθρα
Νευρικό σύστημα
Τοξότης
Μηρός, φλέβες
Αισθητήρια όργανα
Αιγόκερως
Γόνατα, οστά, αρθρώσεις, δέρμα
Κυκλοφορία του αίματος
Υδροχόος
Κνήμη, φλέβες
Αδενικό σύστημα
Ιχθείς
Πόδια, δάχτυλα ποδιών
Νευρικό σύστημα

      Και ενώ αυτή η γνώση μεταφέρθηκε για πολλούς αιώνες, ξαφνικά από τις αρχές του 1900 γίνεται ένας «πετυχημένος» πόλεμος εναντίον της, όπου μέχρι το 1960 με 1970 χάνεται η γνώση αυτή ως προληπτική και ως μια ψευδαίσθηση και τίποτε άλλο. Όλα ισοπεδώνονται και φθάνουμε λίγα χρόνια πριν το 2000, οπότε ανακαλύπτουμε ότι κάτι δεν πάει καλά και κάτι πρέπει να αλλάξουμε για το καλό όλων μας.
[Απόσπασμα από το ημερολόγιο της Σελήνης - ημερολόγιο-βιβλίο 1999-2010 του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδη].

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου