Οι
εφημερίδες ανήκαν σ’ όλο το πολιτικό φάσμα. Στο σύνολο των έντεκα τίτλων
περιλαμβάνονταν πέντε δεξιές: Ακρόπολις, Η Βραδυνή, Εθνική Εφημερίς, Εθνικός
Κήρυξ και Εμπρός. Τρεις κεντρώες: Το Βήμα, Η Ελευθερία και Τα Νέα. Και τρεις
αριστερές:
Δημοκρατικός Τύπος, Προοδευτικός Φιλελεύθερος και Ρίζος της
Δευτέρας. Τα έργα στα δεκαεπτά πρωτοσέλιδα έφεραν την υπογραφή του καλλιτέχνη,
εκτός από ένα στο Εμπρός του 1948.
Οι
εικαστικοί και γελοιογράφοι ήσαν: Σπύρος Βασιλείου(2), Γ. Γκέϊβελης, Φωκ.
Δημητριάδης(2), Ν. Καστανάκης(2), Λάζαρος Λαμέρας, Μιχ. Νικολινάκος(2),
Ν.Νομικός, Κ.Παπαδόπουλος(2), Σταμάτης Πολενάκης, Ευαγ. Τερζόπουλος και Τάσσος.
Στην
περίοδο του εμφυλίου 1947-1949 οι εικονογραφήσεις, στις δεξιές κυρίως
εφημερίδες αλλά και στον Ρίζο της Δευτέρας, είχαν άμεσες αναφορές στις
πολεμικές συγκρούσεις, ενώ τα επόμενα χρόνια,
ανάμεσα στις ελληνικές σημαίες και τα αρχαιοελληνικά μοτίβα, το ’21
παρουσιαζόταν ως σύμβολο εθνικής υπερηφάνειας και ομοψυχίας. Μοναδική
διαφοροποίηση στις ζωγραφικές και σχεδιαστικές απεικονίσεις το γλυπτό του
Λάζαρου Λαμέρα (Η Βραδυνή, 1953) και αξιοπρόσεκτες οι συνθέσεις του Σπύρου
Βασιλείου και Κ. Παπαδόπουλου για την ευγένεια και ανθρωπιά που αναδίδουν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου