Σάββατο, 31 Μαΐου 2014

Πρωτοπόροι οι Αρχαίοι Έλληνες: Πρώτες Εγχειρήσεις Αλλαγής Φύλου

Μεγάλη αναφορά από τα ΜΜΕ, για την αλλαγή φύλου κάποιας αστυνομικού. Δυστυχώς, δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα, σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και προσωπικό θέμα. Φυσικά και η σχετική διαφήμιση του χειρουργού που πραγματοποίησε τις επεμβάσεις. Όμως, σε κανένα ΜΜΕ, δεν άκουσα ότι εμείς οι Έλληνες, είμαστε πρωτοπόροι όχι μόνον στο χώρο της Φιλοσοφίας, αλλά και στο χώρο της Επιστήμης και Έλληνες ήταν οι Ιατροί που πραγματοποίησαν για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Ιστορία, εγχείρηση αλλαγής φύλου.
Αυτό, το βεβαιώνει και το περιγράφει και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης.
  Ήταν γνωστό και περιγραφόταν σε αρχαία κείμενα, η ομοφυλοφιλία, η αμφι-φυλοφιλία, ο ερμαφροδιτισμός και άλλων ειδών ‘ιδιαιτερότητες’ – όπως τώρα τείνομε να ονομάζομε καταστάσεις που παλαιότερα αποκαλούσαμε ‘ανωμαλίες’. Η Ιατρική και η Ψυχιατρική αναλύουν, ερμηνεύουν, κατανοούν, τις προαναφερόμενες καταστάσεις, που έχουν πολλές αιτίες όπως: ορμονική ανωμαλία, βιασμός κατά την παιδική ηλικία, περιέργεια, κακές επιρροές, γονικές καταπιέσεις, λάθη συμπεριφοράς γονιών, εσφαλμένη παιδεία και ανατροφή των παιδιών κ.α. Κατανοητές οι αιτίες που οδήγησαν κάποια άτομα στην ομοφυλοφιλία, όμως ακατανόητη και απαράδεκτη είναι η προκλητική συμπεριφορά, από όπου κι αν προέρχεται αυτή, πόσο μάλλον όταν με αυθάδη τις περισσότερες φορές τρόπο, επιχειρείται η προβολή των σεξουαλικών προτιμήσεων και ιδιαιτεροτήτων, όταν δεν αποτελούν πρότυπο προς μίμηση.
  Της Φύσεως, πού προφανώς πάντα υπήρχαν, εμείς οι Έλληνες, όχι μόνον τις εντοπίσαμε, αλλά και τις διορθώσαμε, ή τουλάχιστον επιχειρήσαμε να τις διορθώσομε. Η Πρώτη Εγχείρηση Αλλαγής Φύλου Στον Κόσμο έγινε από αρχαίους Έλληνες στην Επίδαυρο, καθώς σε αρχαία κείμενα, περιγράφονται χειρουργικές επεμβάσεις για αλλαγή ή διορθωτική φύλου. Η πρώτη αναφερομένη εγχείρηση αλλαγής φύλου πραγματοποιήθηκε στην αρχαία Επίδαυρο γύρω στο 120 π.Χ. και περιγράφεται από πολλούς συγγραφείς με πρώτο τον Διόδωρο τον Σικελιώτη (Βιβλίο 32, κεφ. 11, παρ.1-4). «…μία νέα και ορφανή γυναίκα από την Επίδαυρο, η οποία ονομαζόταν Καλλώ, είχε το χαρακτηριστικό σημείο των γυναικών άτρητο και από κάποιο εκ γενετής συρίγγιο έβγαζε τα περιττά υγρά του σώματος (δηλαδή τα ούρα). Η γυναίκα αυτή όταν έφτασε στην ακμή της ηλικίας της, παντρεύτηκε κάποιον από τους πολίτες και έμεινε μαζί του για δύο χρόνια παντρεμένη, χωρίς όμως να έχει ποτέ ερωτική κατά φύσιν επαφή με τον σύζυγό της, αλλά αναγκαζόταν να υπομένει μόνο την παρά φύσιν επαφή. Όμως, παρουσίασε φλεγμονή στην περιοχή των γεννητικών της οργάνων, η οποία συνοδευόταν από φρικτούς πόνους, με αποτέλεσμα να κληθούν πολλοί γιατροί. Κανείς όμως από αυτούς, δεν μπορούσε να υποσχεθεί ότι θα την θεραπεύσει, εκτός από έναν φαρμακοπώλη, ο οποίος έκανε τομή στο φλεγμένο και πρησμένο σημείο, με αποτέλεσμα να προβάλουν ανδρικά γεννητικά όργανα, δίδυμοι γεννητικοί αδένες (όρχεις) και ανδρικό μόριο που ήταν άτρητο. Ενώ λοιπόν όλοι είχαν μείνει κατάπληκτοι, ο φαρμακοποιός βοηθούσε για τα υπόλοιπα βλαφθέντα μέρη. Έτσι, έκανε μία τομή στην άκρη του ανδρικού γεννητικού οργάνου, έφθασε στον ουρητήρα και τοποθέτησε εκεί, μία αργυρή τεχνητή ουρήθρα, από την οποία έβγαζε τα περιττά υγρά. Στη συνέχεια, τράβηξε και σύρραψε το σημείο του συριγγίου. Και επειδή με αυτόν τον τρόπο, του απέδωσε την υγεία, απαιτούσε διπλό μισθό… Διότι έλεγε ότι αυτός παρέλαβε μία νοσούσα γυναίκα και παρέδωσε έναν υγιή νεανίσκο! Η δε Καλλώ, άφησε την γυναικεία αμφίεση, φόρεσε ανδρική εσθήτα και αφού προσέθεσε στο όνομά της και ένα «Ν», το άλλαξε σε «Κάλλον».
  Στο ίδιο κείμενο, υπάρχει και δεύτερο περιστατικό, την «περίπτωση της Ηραϊδος, που διασώζει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης (Διοδ. Σικελ.32,10, 2-). «Ένας Μακεδών που κατοικούσε στις Άβες της Αραβίας, νυμφεύθηκε μία γηγενή γυναίκα και γέννησε έναν γιό, που είχε το όνομά του και μία κόρη, που ωνομάσθη Ηραϊς. Ο γιος του πέθανε σε μικρή ηλικία, ενώ την Ηραϊδα, όταν έφθασε σε ώρα γάμου, την προίκισε και την πάντρεψε με κάποιον Σαμιάδη, ο οποίος όμως έφυγε μακριά, προτού συμπληρώσουν έναν χρόνο μαζί. Τότε λένε, ότι η Ηραϊς, έπαθε μία παράδοξη και τελείως απίστευτη ασθένεια, διότι αισθάνθηκε ισχυρό πόνο στο υπογάστριο. Ένα τοπικό οίδημα και υψηλός πυρετός, ώθησαν τους ιατρούς να δουν τι γίνεται στον τράχηλο της μήτρας. Αφού με διάφορες θεραπείες προσπαθούσαν να καταστείλουν τις φλεγμονές, μετά από μία εβδομάδα έγινε ρήξη της επιφανείας του δέρματος και από τα γυναικεία όργανα της Ηραϊδος έπεσε ανδρικό μόριο με διδύμους γεννητικούς αδένες (όρχεις). Αυτό το συμβάν έγινε χωρίς να είναι παρών κάποιος από τους ιατρούς ή τους άλλους παρευρισκομένους, εκτός από τη μητέρα της και δύο υπηρέτριες. Όλοι έμειναν άφωνοι, φρόντισαν την Ηραϊδα και αποσιώπησαν το γεγονός. Αυτή, όταν της πέρασε η ασθένεια, φορά γυναικείο φόρεμα και φερόταν σαν καλή παντρεμένη νοικοκυρά. Επειδή όσοι γνώριζαν θεωρούσαν ότι είναι ερμαφρόδιτη, και επειδή κατά τη συμβίωσή της με τον άνδρα της δεν ήθελε την κατά φύσιν επαφή, θεώρησαν ότι έπρεπε να μιλήσει αυτή για την αρσενική της συμπεριφορά. Όταν γύρισε ο Σαμιάδης και ζήτησε από τη γυναίκα του, εκείνη δεν τόλμησε να τον αντικρίσει στα μάτια από ντροπή και ο Σαμιάδης, το έφερε βαρέως. Ο Σαμιάδης πήγε στο δικαστήριο τον πατέρα της, ζητώντας αποζημίωση για το παράδοξο της συμπεριφοράς της. Κατά τη συνεδρίαση των κριτών, και αφού ελέχθησαν πολλά για το αμφισβητούμενο σώμα, και επειδή οι δικαστές δεν ήξεραν αν έπρεπε να δικαιώσουν τον άνδρα της γυναίκας ή τον πατέρα της κόρης, τελικά αποφάσισαν ότι έπρεπε να ακολουθήσει τον άνδρα της για να μάθει την αλήθεια. Τότε, με θυμό αυτή έλυσε την εσθήτα δείχνοντας το ανδρικό μόριο και με δεινοπαθούσα φωνή, ρώτησε αν κάποιοι αναγκάζουν να ζουν μαζί άνδρας με άνδρα (αποκαλύπτοντας τον λόγο που απέφευγε τον σύζυγό της». «Η Ηραϊς, μετονομάσθηκε σε Διόφαντο, κι όπως ο πατέρας της, συγκαταλέχθηκε δε στους ιππείς. Όμως, όταν παρατάχθηκε μαζί με τον βασιλιά, αναγκάστηκε να φύγει από την πόλη, διότι έγινε γνωστός ένας παλαιότερος χρησμός, που ως τότε αγνοείτο, ο οποίος έλεγε ότι ο βασιλιάς των Αβών, θα σφαχθεί όταν γεννηθεί ο δίμορφος».
  Τα ίδια γεγονότα, αναφέρουν εκτός από τον Διόδωρο, ο Φώτιος (Κώδιξ 244 σελ. 378b) και ο Ποσειδώνιος (Fragment 85, 84-108). Αυτοί και άλλοι ακόμα ιστορικοί, μας διαβεβαιώνουν ότι ένα τόσο σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα, όπως η πρώτη εγχείρηση αλλαγής φύλου στον κόσμο, έγινε από τους αρχαίους Έλληνες, πιστοποιώντας για μια ακόμα φορά, ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήταν πρωτοπόροι και σ’ αυτόν τον τομέα.
Άρθρο της Μαίρης Παπανδρέου
- See more at: http://master-lista.blogspot.gr/2014/05/blog-post_659.html#sthash.WqCGJtI9.kExxF10A.dpuf

Πρωτοπόροι οι Αρχαίοι Έλληνες: Πρώτες Εγχειρήσεις Αλλαγής Φύλου

Μεγάλη αναφορά από τα ΜΜΕ, για την αλλαγή φύλου κάποιας αστυνομικού. Δυστυχώς, δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα, σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και προσωπικό θέμα. Φυσικά και η σχετική διαφήμιση του χειρουργού που πραγματοποίησε τις επεμβάσεις. Όμως, σε κανένα ΜΜΕ, δεν άκουσα ότι εμείς οι Έλληνες, είμαστε πρωτοπόροι όχι μόνον στο χώρο της Φιλοσοφίας, αλλά και στο χώρο της Επιστήμης και Έλληνες ήταν οι Ιατροί που πραγματοποίησαν για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Ιστορία, εγχείρηση αλλαγής φύλου. Αυτό, το βεβαιώνει και το περιγράφει και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης.



Ήταν γνωστό και περιγραφόταν σε αρχαία κείμενα, η ομοφυλοφιλία, η αμφι-φυλοφιλία, ο ερμαφροδιτισμός και άλλων ειδών ‘ιδιαιτερότητες’ – όπως τώρα τείνομε να ονομάζομε καταστάσεις που παλαιότερα αποκαλούσαμε ‘ανωμαλίες’. Η Ιατρική και η Ψυχιατρική αναλύουν, ερμηνεύουν, κατανοούν, τις προαναφερόμενες καταστάσεις, που έχουν πολλές αιτίες όπως: ορμονική ανωμαλία, βιασμός κατά την παιδική ηλικία, περιέργεια, κακές επιρροές, γονικές καταπιέσεις, λάθη συμπεριφοράς γονιών, εσφαλμένη παιδεία και ανατροφή των παιδιών κ.α. Κατανοητές οι αιτίες που οδήγησαν κάποια άτομα στην ομοφυλοφιλία, όμως ακατανόητη και απαράδεκτη είναι η προκλητική συμπεριφορά, από όπου κι αν προέρχεται αυτή, πόσο μάλλον όταν με αυθάδη τις περισσότερες φορές τρόπο, επιχειρείται η προβολή των σεξουαλικών προτιμήσεων και ιδιαιτεροτήτων, όταν δεν αποτελούν πρότυπο προς μίμηση.

Τις Φύσης, πού προφανώς πάντα υπήρχαν, εμείς οι Έλληνες, όχι μόνον τις εντοπίσαμε, αλλά και τις διορθώσαμε, ή τουλάχιστον επιχειρήσαμε να τις διορθώσομε. Η Πρώτη Εγχείρηση Αλλαγής Φύλου Στον Κόσμο έγινε από αρχαίους Έλληνες στην Επίδαυρο, καθώς σε αρχαία κείμενα, περιγράφονται χειρουργικές επεμβάσεις για αλλαγή ή διορθωτική φύλου. Η πρώτη αναφερομένη εγχείρηση αλλαγής φύλου πραγματοποιήθηκε στην αρχαία Επίδαυρο γύρω στο 120 π.Χ. και περιγράφεται από πολλούς συγγραφείς με πρώτο τον Διόδωρο τον Σικελιώτη (Βιβλίο 32, κεφ. 11, παρ.1-4). «…μία νέα και ορφανή γυναίκα από την Επίδαυρο, η οποία ονομαζόταν Καλλώ, είχε το χαρακτηριστικό σημείο των γυναικών άτρητο και από κάποιο εκ γενετής συρίγγιο έβγαζε τα περιττά υγρά του σώματος (δηλαδή τα ούρα). Η γυναίκα αυτή όταν έφτασε στην ακμή της ηλικίας της, παντρεύτηκε κάποιον από τους πολίτες και έμεινε μαζί του για δύο χρόνια παντρεμένη, χωρίς όμως να έχει ποτέ ερωτική κατά φύσιν επαφή με τον σύζυγό της, αλλά αναγκαζόταν να υπομένει μόνο την παρά φύσιν επαφή. Όμως, παρουσίασε φλεγμονή στην περιοχή των γεννητικών της οργάνων, η οποία συνοδευόταν από φρικτούς πόνους, με αποτέλεσμα να κληθούν πολλοί γιατροί. Κανείς όμως από αυτούς, δεν μπορούσε να υποσχεθεί ότι θα την θεραπεύσει, εκτός από έναν φαρμακοπώλη, ο οποίος έκανε τομή στο φλεγμένο και πρησμένο σημείο, με αποτέλεσμα να προβάλουν ανδρικά γεννητικά όργανα, δίδυμοι γεννητικοί αδένες (όρχεις) και ανδρικό μόριο που ήταν άτρητο. Ενώ λοιπόν όλοι είχαν μείνει κατάπληκτοι, ο φαρμακοποιός βοηθούσε για τα υπόλοιπα βλαφθέντα μέρη. Έτσι, έκανε μία τομή στην άκρη του ανδρικού γεννητικού οργάνου, έφθασε στον ουρητήρα και τοποθέτησε εκεί, μία αργυρή τεχνητή ουρήθρα, από την οποία έβγαζε τα περιττά υγρά. Στη συνέχεια, τράβηξε και σύρραψε το σημείο του συριγγίου. Και επειδή με αυτόν τον τρόπο, του απέδωσε την υγεία, απαιτούσε διπλό μισθό… Διότι έλεγε ότι αυτός παρέλαβε μία νοσούσα γυναίκα και παρέδωσε έναν υγιή νεανίσκο! Η δε Καλλώ, άφησε την γυναικεία αμφίεση, φόρεσε ανδρική εσθήτα και αφού προσέθεσε στο όνομά της και ένα «Ν», το άλλαξε σε «Κάλλον».


Στο ίδιο κείμενο, υπάρχει και δεύτερο περιστατικό, την «περίπτωση της Ηραϊδος, που διασώζει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης (Διοδ. Σικελ.32,10, 2-). «Ένας Μακεδών που κατοικούσε στις Άβες της Αραβίας, νυμφεύθηκε μία γηγενή γυναίκα και γέννησε έναν γιό, που είχε το όνομά του και μία κόρη, που ωνομάσθη Ηραϊς. Ο γιος του πέθανε σε μικρή ηλικία, ενώ την Ηραϊδα, όταν έφθασε σε ώρα γάμου, την προίκισε και την πάντρεψε με κάποιον Σαμιάδη, ο οποίος όμως έφυγε μακριά, προτού συμπληρώσουν έναν χρόνο μαζί. Τότε λένε, ότι η Ηραϊς, έπαθε μία παράδοξη και τελείως απίστευτη ασθένεια, διότι αισθάνθηκε ισχυρό πόνο στο υπογάστριο. Ένα τοπικό οίδημα και υψηλός πυρετός, ώθησαν τους ιατρούς να δουν τι γίνεται στον τράχηλο της μήτρας. Αφού με διάφορες θεραπείες προσπαθούσαν να καταστείλουν τις φλεγμονές, μετά από μία εβδομάδα έγινε ρήξη της επιφανείας του δέρματος και από τα γυναικεία όργανα της Ηραϊδος έπεσε ανδρικό μόριο με διδύμους γεννητικούς αδένες (όρχεις). Αυτό το συμβάν έγινε χωρίς να είναι παρών κάποιος από τους ιατρούς ή τους άλλους παρευρισκομένους, εκτός από τη μητέρα της και δύο υπηρέτριες. Όλοι έμειναν άφωνοι, φρόντισαν την Ηραϊδα και αποσιώπησαν το γεγονός. Αυτή, όταν της πέρασε η ασθένεια, φορά γυναικείο φόρεμα και φερόταν σαν καλή παντρεμένη νοικοκυρά. Επειδή όσοι γνώριζαν θεωρούσαν ότι είναι ερμαφρόδιτη, και επειδή κατά τη συμβίωσή της με τον άνδρα της δεν ήθελε την κατά φύσιν επαφή, θεώρησαν ότι έπρεπε να μιλήσει αυτή για την αρσενική της συμπεριφορά. Όταν γύρισε ο Σαμιάδης και ζήτησε από τη γυναίκα του, εκείνη δεν τόλμησε να τον αντικρίσει στα μάτια από ντροπή και ο Σαμιάδης, το έφερε βαρέως. Ο Σαμιάδης πήγε στο δικαστήριο τον πατέρα της, ζητώντας αποζημίωση για το παράδοξο της συμπεριφοράς της. Κατά τη συνεδρίαση των κριτών, και αφού ελέχθησαν πολλά για το αμφισβητούμενο σώμα, και επειδή οι δικαστές δεν ήξεραν αν έπρεπε να δικαιώσουν τον άνδρα της γυναίκας ή τον πατέρα της κόρης, τελικά αποφάσισαν ότι έπρεπε να ακολουθήσει τον άνδρα της για να μάθει την αλήθεια. Τότε, με θυμό αυτή έλυσε την εσθήτα δείχνοντας το ανδρικό μόριο και με δεινοπαθούσα φωνή, ρώτησε αν κάποιοι αναγκάζουν να ζουν μαζί άνδρας με άνδρα (αποκαλύπτοντας τον λόγο που απέφευγε τον σύζυγό της». «Η Ηραϊς, μετονομάσθηκε σε Διόφαντο, κι όπως ο πατέρας της, συγκαταλέχθηκε δε στους ιππείς. Όμως, όταν παρατάχθηκε μαζί με τον βασιλιά, αναγκάστηκε να φύγει από την πόλη, διότι έγινε γνωστός ένας παλαιότερος χρησμός, που ως τότε αγνοείτο, ο οποίος έλεγε ότι ο βασιλιάς των Αβών, θα σφαχθεί όταν γεννηθεί ο δίμορφος».

Τα ίδια γεγονότα, αναφέρουν εκτός από τον Διόδωρο, ο Φώτιος (Κώδιξ 244 σελ. 378b) και ο Ποσειδώνιος (Fragment 85, 84-108). Αυτοί και άλλοι ακόμα ιστορικοί, μας διαβεβαιώνουν ότι ένα τόσο σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα, όπως η πρώτη εγχείρηση αλλαγής φύλου στον κόσμο, έγινε από τους αρχαίους Έλληνες, πιστοποιώντας για μια ακόμα φορά, ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήταν πρωτοπόροι και σ’ αυτόν τον τομέα.

Μαίρη Παπανδρέου
- See more at: http://master-lista.blogspot.gr/2014/05/blog-post_659.html#sthash.WqCGJtI9.kExxF10A.dpuf

Πρωτοπόροι οι Αρχαίοι Έλληνες: Πρώτες Εγχειρήσεις Αλλαγής Φύλου

Μεγάλη αναφορά από τα ΜΜΕ, για την αλλαγή φύλου κάποιας αστυνομικού. Δυστυχώς, δόθηκε μεγάλη δημοσιότητα, σε ένα ιδιαίτερα ευαίσθητο και προσωπικό θέμα. Φυσικά και η σχετική διαφήμιση του χειρουργού που πραγματοποίησε τις επεμβάσεις. Όμως, σε κανένα ΜΜΕ, δεν άκουσα ότι εμείς οι Έλληνες, είμαστε πρωτοπόροι όχι μόνον στο χώρο της Φιλοσοφίας, αλλά και στο χώρο της Επιστήμης και Έλληνες ήταν οι Ιατροί που πραγματοποίησαν για πρώτη φορά στην Παγκόσμια Ιστορία, εγχείρηση αλλαγής φύλου. Αυτό, το βεβαιώνει και το περιγράφει και ο Διόδωρος ο Σικελιώτης.



Ήταν γνωστό και περιγραφόταν σε αρχαία κείμενα, η ομοφυλοφιλία, η αμφι-φυλοφιλία, ο ερμαφροδιτισμός και άλλων ειδών ‘ιδιαιτερότητες’ – όπως τώρα τείνομε να ονομάζομε καταστάσεις που παλαιότερα αποκαλούσαμε ‘ανωμαλίες’. Η Ιατρική και η Ψυχιατρική αναλύουν, ερμηνεύουν, κατανοούν, τις προαναφερόμενες καταστάσεις, που έχουν πολλές αιτίες όπως: ορμονική ανωμαλία, βιασμός κατά την παιδική ηλικία, περιέργεια, κακές επιρροές, γονικές καταπιέσεις, λάθη συμπεριφοράς γονιών, εσφαλμένη παιδεία και ανατροφή των παιδιών κ.α. Κατανοητές οι αιτίες που οδήγησαν κάποια άτομα στην ομοφυλοφιλία, όμως ακατανόητη και απαράδεκτη είναι η προκλητική συμπεριφορά, από όπου κι αν προέρχεται αυτή, πόσο μάλλον όταν με αυθάδη τις περισσότερες φορές τρόπο, επιχειρείται η προβολή των σεξουαλικών προτιμήσεων και ιδιαιτεροτήτων, όταν δεν αποτελούν πρότυπο προς μίμηση.

Τις Φύσης, πού προφανώς πάντα υπήρχαν, εμείς οι Έλληνες, όχι μόνον τις εντοπίσαμε, αλλά και τις διορθώσαμε, ή τουλάχιστον επιχειρήσαμε να τις διορθώσομε. Η Πρώτη Εγχείρηση Αλλαγής Φύλου Στον Κόσμο έγινε από αρχαίους Έλληνες στην Επίδαυρο, καθώς σε αρχαία κείμενα, περιγράφονται χειρουργικές επεμβάσεις για αλλαγή ή διορθωτική φύλου. Η πρώτη αναφερομένη εγχείρηση αλλαγής φύλου πραγματοποιήθηκε στην αρχαία Επίδαυρο γύρω στο 120 π.Χ. και περιγράφεται από πολλούς συγγραφείς με πρώτο τον Διόδωρο τον Σικελιώτη (Βιβλίο 32, κεφ. 11, παρ.1-4). «…μία νέα και ορφανή γυναίκα από την Επίδαυρο, η οποία ονομαζόταν Καλλώ, είχε το χαρακτηριστικό σημείο των γυναικών άτρητο και από κάποιο εκ γενετής συρίγγιο έβγαζε τα περιττά υγρά του σώματος (δηλαδή τα ούρα). Η γυναίκα αυτή όταν έφτασε στην ακμή της ηλικίας της, παντρεύτηκε κάποιον από τους πολίτες και έμεινε μαζί του για δύο χρόνια παντρεμένη, χωρίς όμως να έχει ποτέ ερωτική κατά φύσιν επαφή με τον σύζυγό της, αλλά αναγκαζόταν να υπομένει μόνο την παρά φύσιν επαφή. Όμως, παρουσίασε φλεγμονή στην περιοχή των γεννητικών της οργάνων, η οποία συνοδευόταν από φρικτούς πόνους, με αποτέλεσμα να κληθούν πολλοί γιατροί. Κανείς όμως από αυτούς, δεν μπορούσε να υποσχεθεί ότι θα την θεραπεύσει, εκτός από έναν φαρμακοπώλη, ο οποίος έκανε τομή στο φλεγμένο και πρησμένο σημείο, με αποτέλεσμα να προβάλουν ανδρικά γεννητικά όργανα, δίδυμοι γεννητικοί αδένες (όρχεις) και ανδρικό μόριο που ήταν άτρητο. Ενώ λοιπόν όλοι είχαν μείνει κατάπληκτοι, ο φαρμακοποιός βοηθούσε για τα υπόλοιπα βλαφθέντα μέρη. Έτσι, έκανε μία τομή στην άκρη του ανδρικού γεννητικού οργάνου, έφθασε στον ουρητήρα και τοποθέτησε εκεί, μία αργυρή τεχνητή ουρήθρα, από την οποία έβγαζε τα περιττά υγρά. Στη συνέχεια, τράβηξε και σύρραψε το σημείο του συριγγίου. Και επειδή με αυτόν τον τρόπο, του απέδωσε την υγεία, απαιτούσε διπλό μισθό… Διότι έλεγε ότι αυτός παρέλαβε μία νοσούσα γυναίκα και παρέδωσε έναν υγιή νεανίσκο! Η δε Καλλώ, άφησε την γυναικεία αμφίεση, φόρεσε ανδρική εσθήτα και αφού προσέθεσε στο όνομά της και ένα «Ν», το άλλαξε σε «Κάλλον».


Στο ίδιο κείμενο, υπάρχει και δεύτερο περιστατικό, την «περίπτωση της Ηραϊδος, που διασώζει ο Διόδωρος ο Σικελιώτης (Διοδ. Σικελ.32,10, 2-). «Ένας Μακεδών που κατοικούσε στις Άβες της Αραβίας, νυμφεύθηκε μία γηγενή γυναίκα και γέννησε έναν γιό, που είχε το όνομά του και μία κόρη, που ωνομάσθη Ηραϊς. Ο γιος του πέθανε σε μικρή ηλικία, ενώ την Ηραϊδα, όταν έφθασε σε ώρα γάμου, την προίκισε και την πάντρεψε με κάποιον Σαμιάδη, ο οποίος όμως έφυγε μακριά, προτού συμπληρώσουν έναν χρόνο μαζί. Τότε λένε, ότι η Ηραϊς, έπαθε μία παράδοξη και τελείως απίστευτη ασθένεια, διότι αισθάνθηκε ισχυρό πόνο στο υπογάστριο. Ένα τοπικό οίδημα και υψηλός πυρετός, ώθησαν τους ιατρούς να δουν τι γίνεται στον τράχηλο της μήτρας. Αφού με διάφορες θεραπείες προσπαθούσαν να καταστείλουν τις φλεγμονές, μετά από μία εβδομάδα έγινε ρήξη της επιφανείας του δέρματος και από τα γυναικεία όργανα της Ηραϊδος έπεσε ανδρικό μόριο με διδύμους γεννητικούς αδένες (όρχεις). Αυτό το συμβάν έγινε χωρίς να είναι παρών κάποιος από τους ιατρούς ή τους άλλους παρευρισκομένους, εκτός από τη μητέρα της και δύο υπηρέτριες. Όλοι έμειναν άφωνοι, φρόντισαν την Ηραϊδα και αποσιώπησαν το γεγονός. Αυτή, όταν της πέρασε η ασθένεια, φορά γυναικείο φόρεμα και φερόταν σαν καλή παντρεμένη νοικοκυρά. Επειδή όσοι γνώριζαν θεωρούσαν ότι είναι ερμαφρόδιτη, και επειδή κατά τη συμβίωσή της με τον άνδρα της δεν ήθελε την κατά φύσιν επαφή, θεώρησαν ότι έπρεπε να μιλήσει αυτή για την αρσενική της συμπεριφορά. Όταν γύρισε ο Σαμιάδης και ζήτησε από τη γυναίκα του, εκείνη δεν τόλμησε να τον αντικρίσει στα μάτια από ντροπή και ο Σαμιάδης, το έφερε βαρέως. Ο Σαμιάδης πήγε στο δικαστήριο τον πατέρα της, ζητώντας αποζημίωση για το παράδοξο της συμπεριφοράς της. Κατά τη συνεδρίαση των κριτών, και αφού ελέχθησαν πολλά για το αμφισβητούμενο σώμα, και επειδή οι δικαστές δεν ήξεραν αν έπρεπε να δικαιώσουν τον άνδρα της γυναίκας ή τον πατέρα της κόρης, τελικά αποφάσισαν ότι έπρεπε να ακολουθήσει τον άνδρα της για να μάθει την αλήθεια. Τότε, με θυμό αυτή έλυσε την εσθήτα δείχνοντας το ανδρικό μόριο και με δεινοπαθούσα φωνή, ρώτησε αν κάποιοι αναγκάζουν να ζουν μαζί άνδρας με άνδρα (αποκαλύπτοντας τον λόγο που απέφευγε τον σύζυγό της». «Η Ηραϊς, μετονομάσθηκε σε Διόφαντο, κι όπως ο πατέρας της, συγκαταλέχθηκε δε στους ιππείς. Όμως, όταν παρατάχθηκε μαζί με τον βασιλιά, αναγκάστηκε να φύγει από την πόλη, διότι έγινε γνωστός ένας παλαιότερος χρησμός, που ως τότε αγνοείτο, ο οποίος έλεγε ότι ο βασιλιάς των Αβών, θα σφαχθεί όταν γεννηθεί ο δίμορφος».

Τα ίδια γεγονότα, αναφέρουν εκτός από τον Διόδωρο, ο Φώτιος (Κώδιξ 244 σελ. 378b) και ο Ποσειδώνιος (Fragment 85, 84-108). Αυτοί και άλλοι ακόμα ιστορικοί, μας διαβεβαιώνουν ότι ένα τόσο σπουδαίο ιατρικό επίτευγμα, όπως η πρώτη εγχείρηση αλλαγής φύλου στον κόσμο, έγινε από τους αρχαίους Έλληνες, πιστοποιώντας για μια ακόμα φορά, ότι οι αρχαίοι μας πρόγονοι ήταν πρωτοπόροι και σ’ αυτόν τον τομέα.

Μαίρη Παπανδρέου
- See more at: http://master-lista.blogspot.gr/2014/05/blog-post_659.html#sthash.WqCGJtI9.kExxF10A.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου