Δευτέρα, 11 Δεκεμβρίου 2017

Το ανέβασμα στους ουρανούς ήρωος ή άγιου στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη/ L'ascensione al cielo eroe o santo nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedy



Το ανέβασμα στους ουρανούς ήρωος ή άγιου στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη/ L'ascensione al cielo eroe o santo nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedy

 [η φωτογραφία είναι από την ακόλουθη ιστοσελίδα : https://www.sakketosaggelos.gr/Article/780/ ]
Το ανέβασμα στους ουρανούς ήρωος ή άγιου στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη/ L'ascensione al cielo eroe o santo nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedy
 Το ανέβασμα του προφήτου Ηλία εις τους ουρανούς με το άρμα αντί του ανεβάσματος εις τους ουρανούς του Ηρακλέους με το άρμα 
Χριστιανική ιστορία
  Ο προφήτης Ηλίας είναι μετά του Μωϋσέως ο μόνος ο οποίος είχε την ευτυχία να συνομιλήσει απ’ ευθείας με τον Θεό «εν φωνή αύρας λεπτής» και η φήμη αυτού. Η διαμορφωθείσα πέριξ αυτού θρυλική ατμόσφαιρα προσέφεραν εις την θρησκείαν του Ισραήλ τόσες υπηρεσίες, ώστε η μορφή αυτού να παραμείνει αθάνατος : «ιδού άμαξα πυρός και ίππος πυρός και διεχώρισαν αυτούς αμφοτέρους και ανέβει ο Ηλίας με ανεμοστρόβιλον εις τον ουρανόν».
  Δηλαδή μια πύρινη άμαξα με πύρινα άλογα τον ανέβασαν εις τον ουρανό.
  Ειδικότερον εις την Εβραϊκή παράδοση, ο προφήτης Ηλίας ήτο Βενιαμίτης και κατά το Ταλμούδ «δεν υπέστη τον πόνον του θανάτου» όπου παρέμεινε ζωντανός εις τους ουρανούς.
  Την εορτή του Πάσχα και εις το τραπέζι του πασχαλινού γεύματος, μέχρι και σήμερα κρατείται από τους Εβραίους μια θέση κενή η οποία προορίζεται δια τον προφήτη.
  Επίσης κατά την τελετή της περιτομής ετοιμάζεται πολυτελές κάθισμα δια τον προφήτην, ο οποίος θα προσέλθει δια να ευλογήσει τον περιτεμνόμενο. Κατά την εσπέρα κάθε Σαββάτου με ειδικό ύμνο ο προφήτης προσκαλείται για να ευλογήσει την οικεία εκάστου Ισραηλίτου (Κ.Δ. …., …..).    
Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία
  Ο Ηρακλής παντρεύθηκε την Δηϊάνειρα εις την Αιτωλοακαρνανία, όπου αμέσως μετά την πήρε για να πάνε εις την ιδιαίτερη πατρίδα του, την Τίρυνθα. 
  Φθάνοντας εις τον Κήνο ποταμό, συνάντησαν τον Κένταυρο Νέσσο να μεταφέρει ταξιδιώτες  εις την πλάτη του, από την μια πλευρά της κοίτης του εις την άλλη, έναντι αμοιβής.
  Έτσι πήρε και τη Δηϊάνειρα εις τη ράχη του να την μεταφέρει εις την απέναντι όχθη. Όμως εις το μέσον της διαδρομής θέλησε να την βιάσει, αυτή έβαλε τις φωνές, και τότε ο Ηρακλής τον σκότωσε με το τόξο του.
  Ο Νέσσος πριν πεθάνει συμβούλεψε τη Δηϊάνειρα να μαζέψει αίμα από την πληγή του και αφού το ανακατέψει με λάδι, να το φυλάξει, και σε περίπτωση που ο Ηρακλής θα ήθελε να την  χωρίσει, να τον άλειφε με το  υγρό αυτό, για να μείνει κοντά της.
  Κατά την διαδρομή ο Ηρακλής πολέμησε με τους Δρύοπες, με τους Λαπίθους και τον Κύκνο. Μαζί του πολεμούσε και η Δηϊάνειρα η οποία πληγώθηκε εις τον ένα μαστό. [αναπαραγωγή μέρους του άρθρου από την ακόλουθο ιστοσελίδα : www.kou..... is.gr]
  Αργότερα όταν ο Ηρακλής αιχμαλώτισε την όμορφη Ιόλη, η Δηϊάνειρα  ζήλεψε, και τότε θυμήθηκε το «ερωτικό φίλτρο του Νέσσου».  Έτσι άλειψε αμέσως λοιπόν το χιτώνα του  Ηρακλέους με το «φίλτρο» αυτό και του τον έδωσε να τον φορέσει. Φορώντας τον ο Ηρακλής είχε τόσο δυνατούς πόνους που δεν μπορούσε να τους αντέξει, γι’ αυτό θέλησε να καεί για να φύγει το δηλητήριο που είχε ο χιτώνας του. Ανεβαίνοντας τότε εις την Οίτη μάζεψε ξύλα και όταν κάθισε επάνω εις αυτά, κάποιος πήγε να τα ανάψει. Τότε μια νεφέλη εν μέσω βροντών και αστραπών  κατέβηκε και τον άρπαξε ή κατ’ άλλους κατέβηκε ένα άρμα με τέσσερα άλογα και τον ανέβασε εις τον Όλυμπο. Και όπως μας αναφέρει ο Απολλόδωρος το μετέφερε εις τον Όλυμπο μεταξύ των θεών όπου σύζυγός του έγινε η Ήβη.
[Ηρωολόγιον Αγιολόγιον το διάβα των ηρώων στον Χριστιανισμό, του Ομήρου Ερμείδου, Εκδόσεις Γεωργιάδης 1998, σελ. …, ..]
Η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου, επειδή αναπαράχθηκαν άρθρα του συγγραφέως άνευ αναφοράς του ονόματός του, της ιστοσελίδος αλλά και του βιβλίου μέρος α που αναφέρεται κάτωθι.
Απόσπασμα από το βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδη με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες» υπότιτλο «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον», μέρος β,  [μέρος α, 1998 εκδόσεις Γεωργιάδης] υπό έκδοσιν
http://pirforosellin.blogspot.gr/  - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου