Σάββατο, 16 Δεκεμβρίου 2017

Οι προστάτες του τοκετού και των πόνων των επιτόκων στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη/ I protettori del parto e le sofferenze dei tassi di interesse nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedy



  Οι προστάτες του τοκετού και των πόνων των επιτόκων στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη/ I protettori del parto e le sofferenze dei tassi di interesse nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedy 

Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία

Η Ειλειθυία, η Δήμητρα με την Περσεφόνη, η Ωπίαδα Αρτέμιδα και η Ωπίαδα Νέμεσις [του τοκετού, οι ανακουφίζουσες τις επιτόκους από τις ωδίνες].
  Απαντάται επίσης και με τα ονόματα Ελεύθεια, Ελενθώ, Ελειθώ κ.α. Θεότητα του τοκετού, όπως και προστάτιδα των επιτόκων. Ο Όμηρος την αναφέρει πρώτος ως έφορο του τοκετού και βοηθό αυτών που έχουν γεννήσει. Προηγουμένως ήσαν οι Ειλειθυίαι ή Ειλειθυίες, θυγατέρες του Διός και της Ήρας οι οποίες ήσαν «μογόστοκοι», δηλαδή γεννούν πόνους. Ο Όμηρος λέγει ότι οι ωδίνες οι οποίες συνοδεύουν τον τοκετό είναι όπως βέλος οξύ που διαπερνά και σχίζει το σώμα της γυναίκας που γεννάει. Το βέλος αυτό κατευθύνουν οι Ειλειθυίες, οι οποίες όπως φαίνεται είναι οι πόνοι, οι οποίοι εις την αρχή είναι ολέθριοι και αναπότρεπτοι, και εις την συνέχεια με την παρουσία τους εξευμενίζονται. Χαρακτηριστικός είναι ο ομηρικός ύμνος [εις τον Δήλιο Απόλλωνα … - …] εις τον οποίο η Λητώ έχει την επιτόκιο κρίση επί εννέα μερόνυχτα και η οποία έχει γύρω της όλους τους αθανάτους, οι οποίοι προσέφεραν μάταια την βοήθειά τους, ενώ η Ήρα από ζηλοτυπία παρέμενε εις τον Όλυμπο έχοντας κρατήσει μαζί της και την Ειλειθυία, την οποία η αγγελιοφόρος Ίριδα κατόρθωσε να την μεταφέρει εις την Δήλο, όπου μόλις πάτησε η μητέρα του Απόλλωνος καταλήφθηκε από τους σφοδρότερους πόνους του τοκετού.
  Εις την Τεγέα η θεά ονομάσθηκε «Αύγη εν γονάσι» διότι η Αύγη με την οποίαν ταυτίζετο, γέννησε τον Τήλεφο γονατιστή, δηλαδή εις στάση την οποία διευκολύνει τον τοκετό. Εν τούτοις εις το Αίγιο όπως απεικονίζεται σε νομίσματα της πόλεως η Ειλειθυία, εικονίζεται όρθια με τον αριστερό βραχίονα υψωμένο και την χείρα ανοιχτή, εις το σημείο της εκπλήξεως, ενώ εις την δεξιά κρατεί πυρσό συμβολίζοντας, το φως της ζωής. 
  Η Δήμητρα είναι η θεά που εκπροσωπεί τον νόμιμο γάμου αλλά και την μητρότητα, γι’ αυτό ονομαζόταν Καλλιγένεια. Όπως μας το αναφέρει ο Αριστοφάνης εις τις «Θεσμοφοριάζουσες» στο στίχο ….
  Στο σπήλαιο της Ειλειθυίας στην Κρήτη [σήμερα λέγουν πως είναι το Καρτερού] για το οποίο ομιλεί ο Όμηρος στο έργο του «Οδύσσεια», στην ., στίχο … αναφέρει : «σπέος Ειλειθυίης» αμέσως μετά την είσοδο υπάρχει σταλαγμίτης ομφαλός, όπου έτριβαν την κοιλιά τους οι επίτοκες γυναίκες που πήγαιναν στο ιερό να ζητήσουν την βοήθεια της Θεάς, για την γέννα τους. 
  Επίσης με το επίθετο Ώπις ή Νέμεσις και η Άρτεμις εις τον Pαμνούντα της Αττικής, ελατρεύετο όπως αυτές που βοηθούν τις γυναίκες εις την γέννα.  
Χριστιανική ιστορία
Ο Άγιος Ελευθέριος [15η Δεκεμβρίου] [αυτός που βοηθάει τις γυναίκες εις την γέννα]
  Ο Άγιος Ελευθέριος ο φερόμενος ως Ρωμαίος εις την καταγωγή, υιός του Υπάτου Ευγενίου και της Ανθίας, του οποίου η μητέρα κατά την παράδοση, κατηχήθηκε από τον Απόστολο Παύλο και η οποία μετέδωσε την πίστη της εις τον Χριστιανισμό και εις τον υιό τους. Πράγματι εις ηλικία μόλις δεκαπέντε ετών χειροτονήθηκε από τον επίσκοπο Ρώμης εις διάκονος, και μετά από λίγο εις πρεσβύτερος και εις ηλικία είκοσι ετών επίσκοπος κάποιας Ιλλυρικής πόλεως. Επί αυτοκράτορος Αδριανού διώχθηκε και μαρτύρησε και αποκεφαλίστηκε μετά από πολλά βάσανα, κατά την διάρκεια των οποίων προσέλκυσε εις τον Χριστιανισμό και τους βασανιστές του. Η εκκλησία τιμά την μνήμη του την 15η Δεκεμβρίου. Η λαϊκή παράδοση λέει ότι βοηθάει τις επιτόκους, οι οποίες τιμούν την μνήμη του και δεν εργάζονται εις την εορτή του, συχνά τοποθετούν εις την κοιλιά τους την εικόνα του, όταν αρχίσουν οι πόνοι του τοκετού. Εις την Αθήνα και εις την Μητρόπολη υπάρχει παρεκκλήσι του Αγίου όπου την ημέρα της εορτής του συρρέουν οι έγκυες ανάπτουν κεριά και επικαλούνται την βοήθειά του. Το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες περιοχές της Ελλάδος. Εις την Κεφαλληνία ψάλλεται εις περιπτώσεις δυστοκίας ειδική παράκληση εις τον άγιο, «τάζεται» δε το παιδί και λαμβάνει όταν είναι αγόρι το όνομα Ελευθέριος ή αν είναι κορίτσι Ελευθερία.
 [Ηρωολόγιον Αγιολόγιον το διάβα των ηρώων στον Χριστιανισμό, του Ομήρου Ερμείδου, Εκδόσεις Γεωργιάδης 1998, σελ. …, ..]
Η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου, επειδή αναπαράχθηκαν άρθρα του συγγραφέως άνευ αναφοράς του ονόματός του, της ιστοσελίδος αλλά και του βιβλίου μέρος α που αναφέρεται κάτωθι.
Απόσπασμα από το βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδη με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες» υπότιτλο «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον», μέρος β,  [μέρος α, 1998 εκδόσεις Γεωργιάδης] υπό έκδοσιν
http://pirforosellin.blogspot.gr/  - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου