Κυριακή, 31 Δεκεμβρίου 2017

Τα κάλαντα στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη / Carols in antiquity and Christianity, by Homer Ermedy / I canti nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedis



Τα κάλαντα στην αρχαιότητα και τον Χριστιανισμό, του Όμηρου Ερμείδη / Carols in antiquity and Christianity, by Homer Ermedy / I canti nell'antichità e nel cristianesimo, di Omero Ermedis 
[η φωτογραφία προέρχεται από  την ακόλουθη ιστοσελίδα : https://www.xrisima.com/useful/ta-kalanta-hristoygennon-protohronias-foton  

Ελληνική μυθολογία, προκατακλυσμιαία ιστορία
Τα κάλαντα του Ομήρου
  «Δώμα προσετραπόμεσθ’ ανδρός μέγα δυναμένοιο, ός μέγα μεν δύναται, μέγα δε βρέμει, όλβιος αεί. Αύται άνακλίνεσθαι θύραι πλούτος γάρ έσεισι πολλός, σύν πλούτω τις τις ευφροσύνη τεθαλυϊα, ειρήνη τ’ άγαθή. Όσα δ άγγεα, μεστά μέν εϊη κυρβαίη δ ‘άεί κατά καρδόπου έρποι μάζα, νυν μέν κριθαίην εύώπιδα σησαμόεσσαν…»[]
  Κάλαντα εις τον κόσμο των Εθνικών (ειδωλολατρών) ονομάζετο το διήμερο εορτών της  Πρωτοχρονιάς (της 1ης ημέρας του έτους), και τα οποία προκαλούσαν ενθουσιασμό εις τον Εθνικό κόσμο.
  Όπου ο Τερτυλλιανός έλεγε για αυτά : …αλλά είναι μια εκδήλωση τιμής προς το θεό, θα μου πεις το ν’ ανάβεις φανάρια έξω από το σπίτι σου, και να στολίζεις την πόρτα σου με στεφάνια και δάφνες;
  Αν αρνήθηκες τον τόπο της πορνείας, μην δίνεις εις το σπίτι σου την όψη του χώρου εκπορνεύσεως [η ειδωλολατρεία ήτο από τον Παύλο και τον Τερτυλλιανό ταυτισμένη με την πορνεία].
  Οι παραινέσεις όμως του Τερτυλλιανού δεν επιδρούν καθόλου εις το κοινό, διότι σε όλο τον ελληνόφωνο κόσμο οι ειδωλολάτρες μεταφέρουν εις την Βυζαντινή εποχή το έθιμο μετά μανίας διόλου της χριστιανικής.
  Πράγμα που προκάλεσε την αγανάκτηση του Χρυσοστόμου, εις το τέλος του 4ου με αρχές του 5ου αιώνος μ.Χ., διάστημα κατά το οποίο είναι πλέον Πατριάρχης εις την Αντιόχεια. Ο οποίος λέγει :
  «Αι διαβολικαί παννυχίδες αι γινόμεναι σήμερον και τα σκώμματα και αι λοιδωρίαι και αι χορείαι αι νυκτεριναί και η καταγέλαστος αύτη κωμωδία (…) Περιχαρής ημίν η πόλις γέγονε και φαιδρά και εστεφάνωται και κάθαπερ γυνή φιλόκοσμος και πολυτελής ούτω η αγορά φιλοτίμως εκαλλωπίσατο σήμερον χρυσία περιθεμένη και ιμάτια πολυτελή (…)
 Ει γαρ καλλωπίζειν  βούλει, μη το εργαστήριον, αλλά την σεαυτού ψυχήν μη την αγοράν αλλά την διάνοιαν….Ασεβείας μεν (…) εις την νουμηνείαν του μηνός τούτου μεθ’ηδονής και ευφροσύνης (…) γυναίκες και άνδρες φιάλας και ποτήρια πληρώσαντες μετά πολλής τις ασωτείας τον άκρατον πίνουσι. Ταύτα ανάξια τις ημετέρας φιλοσοφίας».
  Παρ’ όλα αυτά, «οι προθύμως ασπασθέντες τον χριστιανισμό» δεν το βάζουν κάτω. Οπότε πλέον η 6η Οικουμενική Σύνοδος, η οποία λαμβάνει χώρα κατά το έτος 692μ.Χ. καταδικάζει και απαγορεύει δια του 62ου κανόνος «τας εορτάς και πανηγύρεις ευωχίας των Εθνικών, κατά την 1η Ιανουαρίου, τας καλουμένας Καλένδας, Ιανουαρίου».
  Πολλές εγκυκλοπαίδειες Ελληνικές σήμερα, δεν αναφέρουν τις ρίζες των Καλένδων, από τον σεβασμό που τρέφουν και την αλήθεια από τον Ελληνικό λαό.
  Και μια από αυτές αναφέρεται από την Λιλή Ζωγράφου, εις το βιβλίο της «Αντιγνώση, το δεκανίκι του καπιταλισμού», εις το κεφάλαιο με τίτλο «Αυτός ο υπόλογος», εις την σελίδα …, εκδόσεις Γαβριηλίδης, 19...    
Χριστιανική ιστορία
Τα κάλαντα σήμερα
Σ’ αρχοντικό μπήκαμε μεγάλου νοικοκύρη, με λόγο που έχει πέραση και μ’ αγαθά περίσσια. Ανοίξτε πόρτες διάπλατα να μπουν μεγάλα πλούτη, μαζί και ή θαλερή χαρά κι ή ευλογημένη ειρήνη. Γεμάτοι να είναι οι πόθοι σας, πολλά τα ζυμωτά σας, κι ο κριθαρένιος ο χυλός με το πολύ σουσάμι. Νύφη για τον μοναχογιό να κάτσει τραγουδώντας στο αμάξι πού το σέρνουνε τα δυνατά μουλάρια, να έρθει σ’ αυτό το σπιτικό, να φαίνεται προικιά της. Κάθε χρονιά θε να έρχομαι κι εγώ σαν χελιδόνι. Μα φέρε γρήγορα λοιπόν ότι είναι να μας δώσεις, Γιατί αλλιώς θα φύγουμε, δεν θα ξημερωθούμε!
Η βιβλιογραφία αποκρύπτεται μέχρι κυκλοφορίας του βιβλίου, επειδή αναπαράχθηκαν άρθρα του συγγραφέως άνευ αναφοράς του ονόματός του, της ιστοσελίδος αλλά και του βιβλίου μέρος α που αναφέρεται κάτωθι.
Απόσπασμα από το βιβλίο του συγγραφέως Ομήρου Ερμείδη με τον τίτλο «Αναμνήσεις από το μέλλον του χθες» υπότιτλο «Ηρωολόγιον Αγιολόγιον», μέρος β,  [μέρος α, 1998 εκδόσεις Γεωργιάδης] υπό έκδοσιν   
http://pirforosellin.blogspot.gr/   -  Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.112.
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ
Ορισμένα αναρτώμενα από το διαδίκτυο κείμενα ή εικόνες (με σχετική σημείωση της πηγής), θεωρούμε ότι είναι δημόσια. Αν υπάρχουν δικαιώματα συγγραφέων, παρακαλούμε ενημερώστε μας για να τα αφαιρέσουμε. Επίσης σημειώνεται ότι οι απόψεις του ιστολόγιου μπορεί να μην συμπίπτουν με τα περιεχόμενα του άρθρου. Για τα άρθρα που δημοσιεύονται εδώ, ουδεμία ευθύνη εκ του νόμου φέρουμε καθώς απηχούν αποκλειστικά τις απόψεις των συντακτών τους και δεν δεσμεύουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο το ιστολόγιο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου