Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Οἱ Ἀλεβῆτες πιὸ κοντὰ στὴν Ὀρθοδοξία παρὰ στὸ Ἰσλὰμ. Γράφει ὁ Νίκος Χειλαδάκης, Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος



Τν ποκαλυπτικ ποψη τι ο λεβτες τς Τουρκίας  εναι πι κοντ στν χριστιανισμ παρ στ σλμ κάνει δημοσιογράφος-ρθρογράφος τς γνωστς τουρκικς φημερίδας, Sabah, Sevιlay Yukselir, (haber3 16/7/2013), προκαλώντας γι λλη μία φορ τέλειωτες συζητήσεις σχετικ μ τν πραγματικ θρησκευτικ ταυτότητα...

τν λεβητν πο θεωρονται πόγονοι τν χριστιανν τς Μικρς σίας, να θέμα πο κατ καιρος πασχολε ντονα τν τουρκικ πικαιρότητα μ σαφς διαλυτικς τάσεις γι τν δια τν Τουρκία.
λλ τ πι σημαντικ στς ποκαλύψεις το Τούρκου ρθρογράφου εναι τι πρν π λίγο καιρ στν Γερμανία που ζον μεγάλες κοινότητες Τούρκων λεβητν,  δρύθηκε να δρυμα τν λεβητν μ τν πολ χαρακτηριστικ τίτλο : «Hιristiyan Alevilik Arkadaslik Birligi», δηλαδή, «νωση Χριστιανικς λεβητικς δελφότητας». Κα μόνο τίτλος ατο του δρύματος δείχνει μ τν πι νδεικτικ κα ποκαλυπτικ τρόπο τι ο λεβτες δν ασθάνονται μουσουλμάνοι λλ εναι πολ πι κοντ στν χριστιανικ θρησκεία. διος Sevilay Yukselir τονίζει στ ποκαλυπτικό του δημοσίευα τι τ δρυμα ατ δημιουργήθηκε κριβς γι ν καταδείξει τι ο λεβτες χουν.... πολ περισσότερα κοιν στοιχεα μ τν χριστιανισμό, (κα φυσικ μ τν ρθοδοξία π τν ποία προέρχονται), παρ μ τ σλάμ. Μάλιστα, πως ναφέρεται, ατ «νωση Χριστιανικς λεβητικς  δελφότητας» χει πευθυνθε κα στ χριστιανοδημοκρατικ κόμμα τς Γερμανίας ζητώντας τν στήριξη το καθς πως ντιλαμβάνεται κάνεις τ σίγουρο εναι πς θ χει ν ντιμετωπίσει τν ργ τν Τούρκων σλαμιστν το σημερινο πρωθυπουργο τς Τουρκίας, Ταΐπ ρντογν, πο μόνο στ λόγια θέλει ν προβάλλετε σν νας κλασικς δημοκράτης.
Τ ζήτημα τν λεβητν τς Τουρκίας ρθε στν πικαιρότητα γι λλη μία φορ μ τ τελευταία γεγονότα το Gazipark κα τς διαδηλώσεις πο χουν ναστατώσει τν γειτονικ χώρα κα στς ποες σ πολλς περιπτώσεις πρωτοστατον λεβτες πο θεωρον τι βρίσκονται π διωγμ π τν σλαμικ κυβέρνηση το ρντογν. Παράλληλα κα πολιτικ το ρντογν στν μφύλιό της Συρίας ποτέλεσε λλο να σοβαρ ατιο το ξεσηκωμο τν λεβητν πο βλεπαν τν Τορκο πρωθυπουργ ν στρέφετε κατ το σαντ ποος νήκει στν δια περίπου μ ατος θρησκευτικ αρεση. λλ σταγόνα πο ξεχείλισε τ ποτήρι εναι νομασία «Σουλτάνος Σελμ γιαβοζ» πο δωσε ρντογν στν π κατασκευ τρίτη γέφυρα το Βοσπόρου κα ποος ταν μεγαλύτερος σφαγέας τν λεβήτών της Μικρς σίας.
Σίγουρα τ πρόβλημα τν λεβητν εναι να π τ μεγαλύτερα προβλήματα τς σύγχρονης τουρκικς ταυτότητας κα γι πολλος στορικος  νάγεται στν ρίζα τν γενικότερων προβλημάτων τς σημερινς ταυτότητας τν κατοίκων τς Μικρς σίας.  μφάνιση κα πικράτηση το σλάμ, πάνω σ να λληνορθόδοξο χριστιανικ πόβαθρο  πασχολε κατ καιρος ντονα τν σημεριν Τουρκία κα  εναι κα ατ λλος νας «κρίκος» στν λυσίδα τν προβλημάτων πο δημιουργον  τριγμούς, νίοτε κα «σεισμικς δονήσεις», στ σύγχρονο τουρκικ κατεστημένο.
ξίζει δ ν ναφέρουμε μερικ βασικ στοιχεα τν λεβητν πο τος ξεχωρίζουν τελείως π τος  μουσουλμάνους κα τος ξομοιώνουν περισσότερο μ τος λληνορθόδοξους χριστιανούς.  1) Ο ναο τος εναι τ τζέμ, (τόποι προσευχς) κα χι τ τζαμιά. Τ τζμ  θεωρονται σν μυστικο  χροι ο ποοι μοιάζουν μ λληνορθόδοξες κκλησίες. Σ κάποιους π ατούς, εδικ στν λληνικ δυτικ Θράκη που  πλειοψηφία τν μουσουλμάνων ταν Μπεκτασδες, πρχαν παλαιότερα (πρν ργιάσει τουρκικ προπαγάνδα), φιερώματα κα εκόνες τς Παναγίας κα  το γίου Γιώργη πο τν τιμον διαίτερα. 2) πίστη τος χει τριαδικ χαρακτήρα κατ τ χριστιανικ πρότυπο  καθς ναφέρονται σ να τριαδικ Θε πο ποτελεται π τν λλχ-Θεό, τ Μωάμεθ κα τν λί. 3) Σ θρησκευτικς λειτουργίες,  πίνουν κρασ κα ρακ κάτι πο εναι μέγα σκάνδαλο γι κάθε σλαμιστ Σουνίτη. 4) Παραδέχονται τ μοναχισμ κα εναι ργανωμένοι μάλιστα σ μοναχικ τάγματα. Τ μοναστήρια τους σ πόλυτη ντιστοιχία μ τ ρθόδοξα, εναι χροι περισυλλογς, σκησης κα γνείας. 5) χουν να τελετουργικ εδος ξομολόγησης κα  μετάνοιας, τ «Bas Okutma». 6) Στος Οκους Προσευχς τος πεικονίζουν σ εκόνες τν λ κα λλους γίους γεγονς πο θεωρεται πίσης μεγάλο σκάνδαλο γι τ κλασικ σλάμ. 7 ) Ο γυνακες δ φορον φερετζ κα εναι σότιμες μ τος ντρες πως στν χριστιανισμ κα ντίθετα μ τ σλάμ. 8) χουν τ ντίστοιχο μ τος δώδεκα ποστόλους τιμώντας τος δώδεκα μάμηδες.  9) Στς τελετς προσευχς τος σταυρώνουν τ χέρια τος κατ τ παλι λληνορθόδοξο τυπικό, (πο σήμερα τ τηρον στν Ρωσία), ταν  μ σταυρωμένα τ χέρια ο πιστο προσέρχονται γι ν κοινωνήσουν.
orthodoxia-ellhnismos.gr
epanastasilae.blogspot.gr
 http://pirforosellin.blogspot.gr/ - Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου