Με αφορμή τα 80στά γενέθλια του μετρό της Μόσχας (15
Μαΐου 1935), το Μουσείο της ρωσικής πρωτεύουσας διοργάνωσε μια
ενδιαφέρουσα φωτογραφική έκθεση για την ιστορία των μαζικών μέσων
μεταφοράς της πόλεως.
Οι πρώτες μεταφορές στη Μόσχα γίνονταν με τις
παραδοσιακές άμαξες αλόγων. Τις οδηγούσαν κυρίως αγρότες που έρχονται
στην πόλη το χειμώνα για να κερδίσουν χρήματα. Κατά τη διάρκεια του
καλοκαιριού, επέστρεφαν πίσω στα χωράφια τους.
Τον 19ο αιώνα, η Μόσχα άρχισε να αναπτύσσεται με
ταχείς ρυθμούς. Το 1872-1874 κατασκευάστηκαν σιδερένιες ράγες πάνω στις
οποίες κινούνταν οι μεγάλες άμαξες που τραβούσαν άλογα, και οι οποίες
αποτέλεσαν τον πρόδρομο των σιδηροδρομικών συρμών.
Η πόλη χρειαζόταν τραμ. Και αυτό εμφανίστηκε για
πρώτη φορά το 1899. Κατ 'αρχήν, απλά ακολουθούσε τα ιππήλατα οχήματα που
κινούνταν πάνω στις σιδερένιες ράγες. Αλλά στη δεκαετία του 1920 έγινε
το πιο δημοφιλές μέσο και αρκετά πιο γρήγορο.
Οι Μοσχοβίτες προτιμούσαν τη μετακίνηση με τα τραμ,
και μέχρι το τέλος της δεκαετίας του 1940 η γραμμές του τραμ της πόλης
έφτασαν τα 560 χιλιόμετρα. Μέσα στα επόμενα 40 χρόνια το συνολικό μήκος
του μειώθηκε κατά 100 χιλιόμετρα, που καλύφθηκαν από άλλα μέσα
μεταφοράς.
Στις αρχές του 20ου αιώνα, έρχεται δυναμικά στο
προσκήνιο το φουτουριστικό μετρό της Μόσχας. Ο πρώτος σταθμός άνοιξε
πριν από 80 χρόνια το 1935 και το μετρό αποτελούσε ένα μικρό τμήμα της
διαδρομής (σήμερα είναι μέρος της κόκκινης γραμμής) που περνούσε από το
Πάρκο Πολιτισμού Σοκολνίκι, με διασταύρωση στη Σμολένσκαγια.
Στον 20ο αιώνα, αναπτύχθηκαν και οι εν πλω μαζικές
μεταφορές στην πόλη, καθώς η Μόσχα είναι χτισμένη στις όχθες του ποταμού
Μόσχοβα.
Φωτογραφία της δεκαετίας του 1930 με το πλοίο "Στη
μνήμη του Κίροφ" (κοινωνικός επαναστάτης που πέθανε το 1934) στον ποταμό
Μόσχοβα, κάτω από τη γέφυρα Μοσκορέτσκι. Το πανό στην πλώρη ψηλά γράφει
«Δόξα στον μεγάλο Στάλιν».
Το πρώτο ταξί εμφανίστηκε στη Μόσχα το 1907, όταν η
εφημερίδα «Φωνή της Μόσχας» δημοσίευσε ρεπορτάζ για τα αυτοκίνητα
Oldsmobile στους δρόμους των αμερικανικών πόλεων με τίτλο «Οχήματα
μεταφοράς επί πληρωμή». «Ταξί» είδος «ταξίμετρου», δηλαδή μια συσκευή
που χρησιμοποιείται για τον υπολογισμό των κομίστρων.
Σήμερα, η Μόσχα επεκτείνει τους σταθμούς του μετρό,
δίνει περισσότερο χώρο στους ποδηλάτες, και εισάγει εισιτήρια νέου στυλ.
Κοιτώντας πίσω στην ιστορία των μέσων μαζικής μεταφοράς της πόλεως
διαπιστώνουμε αμέσως τη διαφορά των ρυθμών αλλά και τη γοητεία που
αποπνέουν τα παλιά μέσα άλλων εποχών.
http://pirforosellin.blogspot.gr/ -
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον
αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος
2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου