Κάντε κύλιση προς τα κάτω
Oleg Serdechnikov
Oleg Serdechnikov
Η Ρωσία μπορεί να καυχιέται ότι διαθέτει ένα από τα
μεγαλύτερα σιδηροδρομικά δίκτυα στον κόσμο, το μήκος του οποίου φτάνει
τα 194,700 χιλιόμετρα, καθιστώντας το δεύτερο παγκοσμίως, μετά τις ΗΠΑ.
Oleg Serdechnikov
Η ιστορία του σιδηροδρόμου στη Ρωσία, μας γυρνάει
πίσω στα 1830, όταν ο Αυστριακός μηχανικός Franz von Gerstner, πρότεινε
στον αυτοκράτορα Νικόλαο τον 1ο να κατασκευάσει την πρώτη σιδηροδρομική
γραμμή. Το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο στη χώρα, ο Υπερσιβηρικός, ο
οποίος συνέδεσε τις ευρωπαϊκές επαρχίες της Ρωσίας με τα Ουράλια και την
Άπω Ανατολή, κατασκευάστηκε στις αρχές του 20ου αιώνα.
Oleg Serdechnikov
Εκείνο τον καιρό, το ταξίδι με τρένο, από την Αγία
Πετρούπολη μέχρι τη Μόσχα, γύρω στα 435 μίλια, διαρκούσε είκοσι μία
ώρες. Η γραμμή που συνέδεε τις δύο μεγαλουπόλεις κατασκευάστηκε με
χρυσόβουλο του Ρώσου αυτοκράτορα Νικολάου του 1ου και έχει το δικό της
μύθο.
Oleg Serdechnikov
Τον δέκατο ένατο αιώνα οι εργαζόμενοι στους
σιδηροδρόμους φορούσαν στολές με άγκυρες πάνω στα κουμπιά τους. Και
αυτό, γιατί στην αρχή ο σιδηρόδρομος υπαγόταν στο υπουργείο Χερσαίων και
Θαλάσσιων Επικοινωνιών. Στα 1930 η άγκυρα αντικαταστάθηκε με ένα
καταλληλότερο σύμβολο: το κλειδί του μηχανικού.
Oleg Serdechnikov
«Πήραμε εκθέματα από την Βιβλιοθήκη των Σιδηροδρόμων.
Βετεράνοι σιδηροδρομικοί πρόσφεραν πολύ ενδιαφέροντα αντικείμενα, από
τα δικά τους προσωπικά αποκτήματα. Επίσης, η συλλογή ιστορικών
εκθεμάτων, συνιστά τις χαρακτηριστικές εγκαταστάσεις του μουσείου,
εκθέτουμε επίσης μοντέλα εργασίας, διαδραστικούς χάρτες, περίπτερα με
πληροφορίες για την ιστορία των διαδρομών, μαζί και κινηματογραφικά
πλάνα αρχείου», προσθέτει η κ. Αλεξαντρόβα.
Oleg Serdechnikov
Στην δεκαετία του 1990 οι σιδηροδρομικές κατασκευές
έφτασαν στο σημείο της πλήρους διακοπής των εργασιών, ενώ επιδεινώθηκε
ραγδαία η κατάσταση των σιδηροδρομικών σταθμών, των προαστιακών, αλλά
και των τρένων μεγάλων αποστάσεων.
Oleg Serdechnikov
Ο Λεονίντ Κρουτσάβοβ έχει εργαστεί στους
σιδηροδρόμους πάνω από ένα τέταρτο του αιώνα. Ήταν ο μηχανοδηγός της
ER-774-38 ατμομηχανής μεταφοράς φορτίων σε όλη την Σοβιετική Ένωση, στην
εποχή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Oleg Serdechnikov
«Για να τρέξει η ατμομηχανή, χρειαζόταν να
ανατροφοδοτείται ο λέβητας με περίπου δύο φτυαριές κάρβουνο το λεπτό, σε
περίπτωση που έτρεχες άδειος», διηγείται ο Κρουτσάβοβ.
Oleg Serdechnikov
Πριν από πολύ καιρό αυτή η μηχανή τραβούσε επιβατικές
αμαξοστοιχίες μεταξύ Μόσχας και Αγίας Πετρούπολης. Σήμερα, οδηγεί ένα
παραδοσιακό τουριστικό τρένο.
Oleg Serdechnikov
Η ‘Ερκα’ ξεκινά από τον σταθμό Παβελέτσκι για μια
διαδρομή κατά μήκος του Κυκλικού Σιδηροδρόμου της Μόσχας. Δεν
εμφανίζεται στον πίνακα δρομολογίων των επιβατικών αμαξοστοιχιών, εδώ
και 80 χρόνια. Ωστόσο, η σιδηροδρομική γραμμή κατασκευάστηκε το 1908,
και περνούσε μέσα από το κέντρο της Μόσχας, κάτι που κανείς Μοσχοβίτης
δεν φαίνεται να γνωρίζει.
Oleg Serdechnikov
Οι τροχοί της μηχανής στριγγλίζουν προσπερνώντας
διάφορες αποθήκες και βιομηχανικά κτίρια. Από το παράθυρο μπορείς να
δεις το μισοεγκαταλειμμένο εργοστάσιο «Ζιλ», που κατασκεύαζε λιμουζίνες,
για τα αφεντικά του κόμματος, στη σοβιετική εποχή. Πίσω από τα
συνεργεία εμφανίζεται ένα μικρό διώροφο κτίριο, είναι ο σταθμός
Κανατσίκοβο, μόλις τρία μίλια απόσταση από το Κρεμλίνο. Πάνω από την
είσοδο γράφει: «66.30 γιάρδες πάνω από τη στάθμη της θάλασσας». Κάποτε
αυτές οι επιγραφές κρέμονταν μπροστά από κάθε σταθμό. Αυτή είναι η
τελευταία που έχει απομείνει.
Oleg Serdechnikov
Η ‘Ερκα’ εισέρχεται σε μια σήραγγα μήκους ενός
χιλιομέτρου με πλατφόρμες κατά μήκος. Πρόκειται για τον διατηρητέο
σταθμό «Πλοσσάντ Γκαγκάρινα», ο οποίος βρίσκεται κάτω από την λεωφόρο
Λένιν. Ξαναπερνάμε μέσα από συνεργεία, οδικούς κόμβους, και ψηλά
κτίρια…του εικοστού πρώτου αιώνα, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται κι ένας
ένα μικρός σταθμός με καμπυλωτά κάγκελα, χοντρές και ντεμοντέ
τετράπλευρες κολώνες…
Oleg Serdechnikov
Η μηχανή φτάνει στον σταθμό Ρίζσκι, κι ακούγεται το
σφύριγμα της άφιξης. Η τελευταία στάση είναι στο Μουσείο Ιστορίας της
Τεχνολογίας των Σιδηροδρόμων. Είναι υπαίθριο, και στεγάζεται ανάμεσα
στις γραμμές του προαστιακού σιδηροδρόμου και των υπεραστικών
αναχωρήσεων. Υπάρχουν πάνω από 70 εκθέματα. Από βαγόνια της εποχής του
Τσάρου Νικόλαου του ΙΙ μέχρι σύγχρονες αμαξοστοιχίες, υψηλής ταχύτητας.
http://pirforosellin.blogspot.gr/ -
Επιτρέπεται η αναδημοσίευση του περιεχομένου της ιστοσελίδας εφόσον
αναφέρεται ευκρινώς η πηγή του και υπάρχει ενεργός σύνδεσμος(link ). Νόμος
2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου